فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Celestron / خانه Celestron

تلسکوپ سلسترون مدل NexStar 6SLT برند Celestron

120,000,000 تومان
رنگ
  • مشکی
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
انبار
موجود
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

تلسکوپ مدل NexStar 6SLT برند Celestron

به‌عنوان یک علاقه‌مند به اجرام آسمانی، به شبی پرستاره فکر کنید. در آن لحظه که نگاهتان به آسمان است، نیازمند تلسکوپی هستید که شگفتی‌های جهان هستی را برایتان با جزئیات و وضوح کامل نمایان کند. تلسکوپ NexStar 6SLT پیشنهاد ما به شماست که به‌راحتی ماجراجویی خود را به انجام برسانید. وزن این تلسکوپ 8.2 کیلوگرم است و حمل‌ونقل آن آسان است. همچنین از نوع ترکیبی (اشمیت-کاسگرین) می‌باشد و اگر شما در این حرفه تازه‌کار هستید، 6SLT ویژگی‌هایی دارد که می‌توانید انواع ستارگان و سیاره‌ها را بدون شناخت کامل آسمان، رصد کنید. در ادامه این متن، دیگر قابلیت‌های این تلسکوپ را نیز با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

   

ویژگی‌های تلسکوپ NexStar 6SLT

  • وزن تلسکوپ 6SLT، برابر با 8.2 کیلوگرم است که مقدار مناسبی می‌باشد و جابه‌جایی آن دشوار نیست.
  • ساختار اپتیکی در تلسکوپ NexStar 6SLT، از نوع اشمیت-کاسگرین می‌باشد و هم آینه و هم عدسی در آن بکار رفته است.
  • با این تلسکوپ می‌توانید انواع سیارت، ستاره‌ها، ماه و... را مشاهده کنید و علاوه بر این‌ها، از آن به‌صورت زمینی (تحقیق راجب حیات وحش) می‌توانید بهره ببرید.
  • در این محصول فاصله کانونی، 1500 میلی‌متر است. در تلسکوپ‌ها، فاصله کانونی یک ویژگی مهم است که تعیین کننده اندازه و بزرگنمایی تصاویر نهایی می‌باشد.
  • نسبت کانونی که نسبت بین فاصله کانونی و قطر دیافراگم را تعیین ‌می‌کند، F/10 است. این مقدار نسبت کانونی، برای مشاهده سیارات و اجرام کوچک با زاویه‌های محدود بسیار مناسب می‌باشد. اگر نیازمند توضیح بیشتری راجب فاصله و نسبت کانونی هستید، بد نیست که به نقد و بررسی این محصول نیز سری بزنید.
  • دیافراگم یک تلسکوپ، نقش اساسی در تنظیم نور و ویژگی‌های تصویر ایفا می‌کند. درCelestron NexStar 6SLT مقدار دیافراگم 150 میلی‌متر است.
  • نوع مقر تلسکوپ NexStar 6 SLT، تک بازوی چنگالی ارتفاع-آزیموت کامپیوتری (Computerized Altitude-Azimuth Single Fork Arm) است. اگر می‌خواهید بدانید که کارکرد آن چگونه است، به قسمت نقد و بررسی مراجعه نمایید.
  • در مدل NexStar 6 SLT قطر لوله نوری 181 میلی‌متر است. این مقدار منجر به جمع‌آوری نور بیشتری می‌شود و تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده می‌شوند.
  • با ویژگی داخلی NexStar Sky Tour در کنترل دستی این تلسکوپ، به‌طور خودکار فهرستی از بهترین اجرام آسمانی بر اساس زمان و مکان دقیق شما در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید یک رصد عالی را تجربه کنید.
  • این تلسکوپ دارای دو چشمی 9 و 20 میلی‌متری است که بزرگنمایی متنوعی را به شما ارائه می‌دهد.
  • این محصول سازگار با فناوری SkyAlign است و تراز آن تنها با یافتن سه جرم درخشان در آسمان انجام می‌شود. می‌توانید در نقد و بررسی این فناوری را به‌صورت کامل‌تر مطالعه کنید.
  • تلسکوپ 6 SLT دارای یک نقطه‌یاب نقطه قرمزStarPointer است که سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای نشانه‌گیری تلسکوپ دقیقاً به سمت یک جسم مورد نظر در آسمان می‌باشد.
  • Celestron 6 SLT از قابلیت سازگاری با WiFi برخوردار است. به راحتی به تلفن همراه یا لپتاب خود متصل شوید و با داشتن اپلیکیشن SkyPortal برروی دستگاهتان، صفحه‌ای از آسمان با اجرام آن را برروی موبایل خود دارید.

    

چرا تلسکوپ NexStar 6SLT از برند Celestron

برند Celestron همیشه برای کاربران خود تلسکوپ‌های بی‌نظیری را ارائه می‌کند. تلسکوپ NexStar 6SLT برای حرفه‌ای‌های این زمینه، بسیار پرطرفدار است و قابلیت‌های کاربردی و فراوانی را داراست. همانطور که در بالا بیان کردیم، کنترل دستی این محصول دارای فناوری NexStar Sky Tour است و پیدا کردن اجرام آسمانی کار سختی به‌شمار نمی‌رود. شما به‌راحتی می‌توانید به‌طور دوکاره از 6SLT بهره ببرید و اگر اهل طبیعت‌گردی و شناسایی پرندگان و دیگر موجودات هستید، این تلسکوپ برای شما گزینه ایدئالی خواهد بود که به راحتی می‌توانید در روز به گردش در طبیعت و در شب به مشاهده آسمان نیز بپردازید.

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
TP-CE-0005

مشخصات

برند
Celestron
مدل
NexStar 6 SLT
وزن
8.2 کیلوگرم
دیافراگم
150 میلی‌متر
نوع اپتیک
اشمیت کاسگرین
حداقل بزرگنمایی
21 برابر
حداکثر بزرگنمایی
354 برابر
فاصله کانونی چشمی 1
20 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 1
75 برابر
فاصله کانونی چشمی 2
9 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 2
167 برابر
لنز بارلو
ندارد
فاصله کانونی
1500 میلی‌متر
نسبت کانونی
F/10
مورب ستاره
31.75 میلی‌متر
محدود کردن قدر ستاره ای
13.4
Finderscope
StarPointer red dot
توان گرد آوری نور (در مقایسه با چشم انسان)
459 برابر
انسداد آینه ثانویه
55.88 میلی‌متر
انسداد آینه ثانویه بر اساس قطر
%37
انسداد آینه ثانویه بر اساس ناحیه
%14
وضوح (Rayleigh)
0.93 ثانیه قوس
وضوح (Dawes)
0.77 ثانیه قوس
پوشش نوری
StarBright XLT
طول لوله نوری
406.4 میلی‌متر
قطر لوله نوری
181 میلی‌متر
وزن لوله نوری
8 کیلوگرم
جنس لوله نوری
آلومینیوم
سیستم Dovetail
CG-5 Dovetail bar
نوع مقر
بازوی تک چنگال ارتفاع-آزیموت کامپیوتری
محدوده تنظیم ارتفاع (شامل پایه و سه پایه)
762 تا 1270 میلی‌متر
قطر سه پایه
31.75 میلی‌متر
وزن سه پایه
2.3 کیلوگرم
جنس پایه و سه پایه
فولاد ضد زنگ
سینی لوازم جانبی
دارد
ظرفیت بار ابزار
3.6 کیلوگرم
سرعت حرکت
9 سرعت حرکت - حداکثر سرعت 3 درجه در ثانیه
نرخ های ردیابی
Sidereal، Solar و Lunar
حالت های ردیابی
Alt-Az، شمال EQ، جنوب EQ
درایو موتور
DC servo motors
GPS
N/A
فناوری PEC
ندارد
کنترل دستی کامپیوتری
1 عدد پورت کنترل دستی و 1 عدد پورت AUX
سازگاری Dovetail با مقر
CG-5 saddle plate
فناوری SkyAling
دارد
فناوری GOTO Mount
دارد
تعداد پورت‌های کمکی
1 عدد پورت AUX و 1 عدد پورت کنترل دستی (کنترل دستی می‌تواند از هر یک از پورت‌ها استفاده کند)
پورت راهنمای خودکار
دارد
پورت USB
ورودی کنترل دستی
الزامات قدرت
12 VDC، 8 عدد باتری AA
نرم افزار
نسخه ویژه برنامه Celestron Starry Night، SkyPortal
سایر ویژگی‌ها
پایگاه NexStar دارای بیش از 40000 شامل 220 مورد از بهترین اجرام اعماق آسمان و منظومه شمسی، تراز کردن به راحتی با SkyAlign
محتویات جعبه
لوله نوری، پایه و سه پایه، سینی لوازم جانبی، کنترل دستی، اپلیکیشن NexStar، دو عدد چشمی ( 20 و 9 میلی‌متر)، یاب StarPointer red dot، مورب ستاره
نقد و بررسی محصول

معرفی تلسکوپ NexStar 6SLT از برند Celestron

بدون شک برای هرکدام از شما علاقه‌مندان به دنیای نجوم، پیش آمده است که برای رصد آسمان و دیدن اجرام زیبای آن، تصمیم گرفته‌ باشید تلسکوپی برای خودتان بخرید. درصورتی که به‌صورت حرفه‌ای می‌خواهید به ستاره شناسی بپردازید یا تلسکوپ خود را ارتقا دهید، مدل NexStar 6SLT گزینه مناسبی خواهد بود. مطمئنا قبل از خرید یک تلسکوپ، باید ابتدا از اجرامی که با این محصول قابل مشاهده هستند اطلاع داشته باشید که در ادامه این مسئله برای شما روشن خواهد شد.

‌‌

چه چیزی می‌توان با تلسکوپ دید؟

شما با تلسکوپ NexStar 6SLT می‌توانید جزئیات سطح ماه، سیاره زهره، کلاهک‌های قطبی مریخ، سیاره مشتری و چهار قمر آن و سیاره زحل را با حلقه‌هایش با وضوح و آشکارا تماشا کنید. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان تلسکوپ زمینی برای رصدهای روزانه و حیات وحش هم استفاده کرد. بنابراین شما با خرید این تلسکوپ بی‌نظیر، با یک تیر دو نشان می‌زنید.

ویژگی‌های تلسکوپ NexStar 6 SLT

تلسکوپ NexStar 6SLT دارای ساختار اپتیکی ترکیبی (اشمیت-کاسگرین) است. به دلیل وزن 8.2 کیلوگرمی آن، شما به آسانی می‌توانید تلسکوپ را جابه‌جا کنید و سرهم کردن آن هم نیز بسیار راحت می‌باشد. درصورتی که اطلاع کافی راجب همه اجرام آسمانی ندارید، ویژگی در کنترل این تلسکوپ قرار دارد که تنها با داشتن نام یک جرم، تلسکوپ شما موقعیت مکانی آن را نیز پیدا خواهد کرد. این موارد تنها تعداد اندکی از ویژگی‌های این تلسکوپ هستند و در متون پیش رو، جزئیات NexStar 6 SLT را نیز مطالعه خواهید کرد.

  

حمل و نقل راحت

تلسکوپ NexStar 6 SLT با مقر و پایه آن در مجموع 8.2 کیلوگرم وزن دارد. مونتاژ ساده و بدون ابزار و قطبی‌ کردن سریع SkyAlign (توضیحات بیشتر در پاراگراف‌های بعد)، شما را در عرض چند دقیقه آماده رصد می‌کند. این امر باعث شده است تا تلسکوپ‌های سلسترون سری SLT، همراهی عالی برای رصد‌های سریع و همینطور رصدهای طولانی مدت و تماشای ستاره‌ها در طول شب باشند. همچنین اگر قصد رفتن به کمپ یا سایت رصد داشته باشید، راحت می‌توانید آن را همراه خود ببرید.

  

کاربر آماتور و استفاده از کنترل دستی 

اگر در نجوم تازه کار هستید، ممکن است بخواهید با استفاده از ویژگی داخلی NexStar Sky Tour در کنترل دستی شروع کنید، که به تلسکوپ NexStar 6 SLT دستور می‌دهد تا جالب‌ترین اجرام را در آسمان پیدا کند و به طور خودکار به سمت هر یک برود. اگر باتجربه‌تر هستید، از پایگاه داده جامع که بیش از 40000 جرم را پوشش می‌دهد قدردانی خواهید کرد. این قابلیت از بهترین اجرام اعماق آسمان که شامل بیش از 6000 کهکشان، 3000 خوشه و ستاره‌های دوگانه درخشان سیارات می‌باشد، پشتیبانی می‌کند. مهم نیست در چه سطحی شروع می‌کنید، NexStar تمام شگفتی‌های جهان را برای شما و دوستانتان آشکار می‌کند. 

هم ترازی آسان

شاید هم ترازی تلسکوپ برای بیشتر افراد یک امر دشوار باشد، اما باید قبل از هربار رصد ستارگان این کار را انجام دهید که البته جای نگرانی نیست و این یک فرایند بسیار آسان است. شما باید موقعیت درخشان‌ترین ستارگان در آسمان را بدانید. این را می‌توانید به راحتی در هر نرم‌افزار افلاک نما یا اپلیکیشن موبایل پیدا کنید. تلسکوپ 6SLT از فناوری SkyAlign با سه جرم درخشان برای تراز کردن تلسکوپ استفاده می‌کند که ممکن است بار اول مشکل داشته باشید، اما به سرعت آن را یاد خواهید گرفت. تنها نیاز است پس از یافتن تنها سه جرم آسمانی درخشان، تلسکوپ را به کار بگیرید و آن را راه‌اندازی کنید. 

ساختار اپتیکی اشمیت کاسگرین

ساختار اپتیکی اشمیت-کاسگرین، همانند تلسکوپ‌های نیوتونی از آینه برای بزرگنمایی استفاده می‌کند. مزیت ساخت تلسکوپ به روش اشمیت کاسگرین کوتاه‌تر شدن طول لوله تلسکوپ در کنار فاصله کانونی بالا است که این تلسکوپ‌ها را برای رصد سیارات و منظومه شمسی بسیار ایده‌آل می‌کند. تلسکوپ‌های اشمیت-کاسگرین یک نوع محبوب از تلسکوپ‌های کاتادیوپتریک هستند که ساختار آن‌ها با لنز و آینه‌ها می‌باشد. این تلسکوپ‌ها به نام اختراع‌کنندگان خود، برنهارد اشمیت و لوران کاسگرین، نامگذاری شده‌اند. حال لازم است بدانید که:

  

نحوه عملکرد اپتیک‌ اشمیت کاسگرین به چه صورت است؟

در این طراحی، یک آینه اصلی، یک صفحه اصلاحی (تیغه اشمیت) و یک آینه ثانویه به کار می‌رود. آینه اصلی با شکل کروی، نور ورودی را به نقطه کانونی پشت آینه منعکس می‌کند. صفحه اصلاحی قرار گرفته در جلوی آینه اصلی، به عنوان یک لنز نازک و کمی خمیده عمل می‌کند و انحراف کروی (یک مشکل نوری است و زمانی رخ می‌دهد که تمام پرتوهای نور ورودی پس از عبور از یک سطح کروی در نقاط مختلف متمرکز شوند.) را اصلاح کرده و نور را به نقطه کانونی متمرکز می‌کند. آینه ثانویه در تلسکوپ‌های اشمیت-کاسگرین، یک آینه کوچک است که در داخل سوراخ مرکزی آینه اصلی قرار دارد. آینه ثانویه نقش یک واسطه را بازی می‌کند و نور را به جای دیگری انتقال می‌دهد تا در نهایت تصویر بهتری از اجسام آسمانی به دست آید.

دیافراگم در این محصول 

دیافراگم تلسکوپ نقش مهمی در تعیین قابلیت جمع آوری نور و عملکرد کلی آن دارد. دیافراگم به قطر آینه یا عدسی اصلی تلسکوپ اشاره دارد و تلسکوپ NexStar 6 SLT دارای دیافراگم 150 میلی‌متری است. اندازه دیافراگم به طور مستقیم بر میزان نوری که تلسکوپ می‌تواند جمع آوری کند، تأثیر می‌گذارد که به نوبه خود توانایی آن در تشخیص جزئیات دقیق و مشاهده اجرام آسمانی کم نور را مشخص می‌کند.

  

فاصله کانونی و نسبت کانونی

فاصله کانونی یک تلسکوپ، فاصله‌ای است که نور پس از انعکاس از آینه یا لنز اصلی تلسکوپ، به یک نقطه کانونی (فوکوس) متمرکز می‌شود. این ویژگی مقدار بزرگنمایی را تعیین خواهد کرد. در NexStar 6 SLT فاصله کانونی 1500 میلی‌متر می‌باشد و از بزرگنمایی بالایی برخوردار است. نسبت کانونی این تلسکوپ که F/10 است، نسبت بین فاصله کانونی و دیافراگم را نشان می‌دهد. با وجود این نسبت کانونی، روشنایی بیشتری به شما ارائه خواهد شد و مناسب برای مشاهده و عکسبرداری از اجسام آسمانی با اندازه متوسط می‌باشد.

  

تلسکوپ Alt-Azimuth کامپیوتری Mount & Technologies

مدل NexStar 6SLT دارای یک پایه بازویی منفرد alt-azimuth است که به تلسکوپ اجازه می‌دهد تا اجرام مورد نظر را همانطور که در آسمان شب حرکت می‌کنند، ردیابی کنید. به طور مثال همان‌گونه که پایه را به سمت چپ هدایت می‌کنیم، به همان طرف می‌چرخد. این مقر با سیستم‌های کنترل کامپیوتری ارائه می‌شود که امکان اشاره خودکار و دقیق به اجرام آسمانی را فراهم می‌کند. همچنین پایه روی یک سه پایه فولادی از پیش مونتاژ شده که قابل تنظیم است قرار می‌گیرد. این پایه‌ها به دلیل سهولت استفاده از آن‌ها محبوب هستند، به خصوص برای کسانی که ممکن است با آسمان شب آشنایی نداشته باشند. زیرا فرایند مکان‌یابی و رصد اجرام آسمانی را ساده می‌کنند.

نقطه‌یاب StarPointer

تلسکوپ شما شامل یک نقطه‌یاب نقطه قرمز StarPointer می‌باشد و یکی از مهم‌ترین بخش‌های تلسکوپ شماست. این ویژگی به شما کمک می‌کند اشیاء را بیابید و آن‌ها را در چشمی قرار دهید. اولین باری که تلسکوپ خود را مونتاژ می‌کنید، باید یابنده را با اپتیک اصلی تلسکوپ تراز کنید. لازم است که نقطه قرمز رنگ آن برروی جرم موردنظر شما قرار گیرد تا آن را به راحتی مشاهده و دنبال کنید. بهتر است این کار را در طول روز با استفاده از اهداف زمینی انجام دهید تا در شب با دقت بیشتری مواجه شوید.

نرم‌افزار Starry Night

خرید شما شامل دانلود رایگان Celestron's Starry Night است. این نرم‌افزار قدرتمند، به شما کمک می‌کند تا در مورد آسمان شب، اجرام آسمانی و نحوه برنامه ریزی برای رصد بعدی خود بیاموزید. این برنامه برترین بسته نرم‌افزاری نجومی در بازار است که منابع و دانشی را برای مشاهده منظومه شمسی و فراتر از آن برای شما فراهم می‌کند. علاوه‌بر این برنامه، می‌توانید اپلیکیشن SkyPortal را هم برروی موبایل خود نصب کرده و از آن بهره ببرید. 

  

قابلیت اتصال به WiFi

علاوه‌بر برنامه Starry Night، اپلیکیشن SkyPortal را می‌توانید به‌صورت رایگان از App Apple یاGoogle Play دانلود کنید. ماژول وایفای SkyPortal رصد شما را ارتقا می‌دهد. این ماژول دستگاه کوچکی است که آن را به پورت AUX وصل می‌کنید و یک شبکه WIFI شخصی برای شما ایجاد می‌کند و می‌توانید با گوشی هوشمند یا تبلت خود به آن شبکه متصل شوید، اما ابتدا باید اپلیکیشن SkyPortal را برای اندروید یا Ios دانلود کنید. کاری که این ماژول انجام می‌دهد این است که به شما امکان می‌دهد تلسکوپ را به‌صورت بی‌سیم کنترل کنید. 

خرید تلسکوپ مدل 6SLT از برند Celestron

برند Celestron همواره در حال ارتقای تلسکوپ‌های خود می‌باشد و هم برای افراد تازه‌کار و هم حرفه‌ای‌ها، تلسکوپ‌های مناسبی با انواع قیمت‌ را ارائه می‌دهد. تلسکوپ مدل 6SLT دارای طراحی اشمیت-کاسگرین با سازگاری و عملکرد قابل اعتماد خود، ستاره شناسان را مجذوب خود می‌کند. برای تماشای سیارات و ستارگان دوردست یا عکسبرداری از آن‌ها، این تلسکوپ برای شما کارآمد است. همچنین در نظر داشته باشید که حتی اگر تک به تک اجرام آسمانی را نشناسید، با سیستم پیشرفته NexStar 6SLT، این مشکل حل خواهد شد. پس با خرید این تلسکوپ پر کاربرد، نجوم پرهیجانی را برایتان پیش‌بینی خواهیم کرد.

محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم