قوانین و مقررات استفاده از خدمات قشم خرید
قوانین عمومی
کلیه اصول و رویههای قشم خرید منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرفکننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است.
تعاریف
- مشتری یا کاربر: شخصی که با اطلاعات کاربری خود در فرم ثبتنام، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات قشم خرید اقدام میکند. طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری یا مصرفکننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
- فروشنده: قشم خرید که محصولات را از شرکتهای معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه میکند.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از خدمات قشم خرید استفاده و سفارش اینترنتی خود را ثبت میکنید، این ارتباطات بهصورت الکترونیکی انجام میشود. درصورتیکه درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که قشم خرید از طریق ایمیل به درخواست شما پاسخ دهد.
آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات از طریق آنها صورت میگیرد.
شماره تماس فروشگاه: 07635211261 و شماره تماس واحد فروش: 09139353538
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
- روز کاری: شنبه تا پنجشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران. کلیه سفارشهای ثبتشده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند.
- قشم خرید به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.
- کلیه سفارشهای ثبتشده در سایت قشم خرید به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیشفاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار میگیرند.
- در صورت اتمام موجودی محصولی در قشم خرید، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای قشم خرید محفوظ است. در این صورت، مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید (مانند اتمام موجودی یا انصراف مشتری)، مبلغ پرداختشده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- قشم خرید مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید اقدام کند. کلیه سفارشهای ثبتشده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشوند.
- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت، حق بلااثر نمودن سفارش و خرید انجامشده برای قشم خرید محفوظ است. قشم خرید در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلامشده توسط مشتری واریز و عودت مینماید.
- کاربران باید هنگام سفارش، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و کامل (شامل آدرس، ایمیل و شماره تماس) تکمیل کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود.
- کاربری هر مشتری (نام و نام خانوادگی) باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد. در صورت عدم تطابق، قشم خرید مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود.
- به منظور جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی (مانند خرید با کارتهای سرقتشده)، خریداران محترم میبایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار، اقدام به ثبت سفارش نمایند.
- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن (از جمله تغییر فاکتور از نام شخص حقیقی به شخص حقوقی) وجود ندارد.
- مشتریانی که نیاز به فاکتور به نام شخص حقوقی دارند، باید فرایند خرید را از طریق تماس با پشتیبانی قشم خرید پیش ببرند.
- آدرس تحویلگیرنده در فاکتور درج خواهد شد و تغییر آن پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
- امکان پرداخت در محل برای سفارشهایی که از طریق باربری ارسال میشوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارشها تسویه شود.
- سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است. در صورت ثبت چنین سفارشی، قشم خرید ابتدا سفارش را بررسی و در صورت تایید، پردازش میکند.
- تحویل سفارش در اماکن عمومی (مانند کافه، رستوران، هتل و ...) امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
- در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف)، پس از نهایی شدن سبد خرید، امکان اعمال تغییر در سبد خرید (حذف یا تغییر کالا/تعداد) وجود ندارد.
- افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچگونه حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند.
حمل و نقل و برگشت
کالای انتخابی یک و حداکثر تا پنج روز کاری پس از تایید پرداخت ارسال می شود. با انتخاب هرنوع شیوهی حمل، شمارهی پیگیری مرسوله برای شما ارسال خواهد شد. هزینههای ارسال شامل هزینههای حمل، بستهبندی و پست می شوند. پیشنهاد میکنیم سفارشات خود را در یک سبد جمعآوری کنید. چراکه امکان ارسال دو سفارش مجزا در یک بسته و با یک هزینه ارسال وجود ندارد و مالیات و هزینه ارسال جداگانه برای هرکدام محاسبه خواهد شد. هزینه بازگشت کالا به عهده مشتریان است و از فاکتور کسر میشود. تمامی سفارشات برای مشتریان قشم و شهرستان های هرمزگان، ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ثبت سفارش از یکی از انبارهای ما ارسال، و سایر استان ها به طور معمول طی 3 تا 5 روز کاری به دست شما می رسد. هزینه حمل و ارسال برای کالاهای پرداخت در محل به عهده مشتری می باشد. سفارشات توسط تیم حمل و نقل قشم خرید، پست پیشتاز و یا تیپاکس به شما تحویل داده خواهد شد. در قشم خرید شما قادر به رهگیری سفارش خود طی تمامی مراحل ارسال کالا از ابتدا تا انتها خواهید بود. شرکت های پستی و تیم قشم خرید در روزهای تعطیل رسمی ایران سرویسدهی ندارند.
سرویس مهلت تست 24 ساعته
- کلیه کالاهایی که نیاز به تست دارند، تا 24 ساعت پس از تحویل، دارای فرصت تست هستند.
- هر گونه نقص فنی در دستگاه (در صورتی که ناشی از استفاده نادرست کاربر نباشد) شامل سرویس تعویض بدون قید و شرط میشود.
- ایرادهای اعلامشده توسط مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش قشم خرید کنترل و بررسی میشود.
- آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل این سرویس نمیشود و باید هنگام تحویل کالا، از سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل شود.
- برای استفاده از سرویس تضمین تعویض 24 ساعته، کالا باید به خوبی بستهبندی شده و به همراه کلیه لوازم جانبی و فاکتور ارسال شود.
- در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط قشم خرید دریافت نشود، امکان سرویسدهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب میشود.
- در صورتی که موجودی کالای آسیبدیده به اتمام برسد و امکان تعویض آن وجود نداشته باشد، مبلغ کالا به حساب خریدار استرداد میشود.
پیشفروش
در سایت قشم خرید علاوه بر فروش عادی محصولات و ارسال از انبار قشم خرید، امکان خرید بسیاری از محصولات از نمایندگیهای خارج از کشور و ارسال آنها در بازههای زمانی مشخصشده وجود دارد. برای آن دسته از محصولاتی که امکان پیشفروش برای آنها فعال است، در سمت چپ محصولات گزینهای به نام انبار وجود دارد؛ با انتخاب هر یک از انبارهای قشم خرید، انبار دبی و انبار چین نسبت به خرید آن محصول از طریق آن انبار اقدام میکنید. دقت کنید انبار دبی و انبار چین، دو گزینه پیش فروش محصول هستند که با انتخاب آنها قیمت محصول تغییر پیدا میکند.
قیمت پیشفروش
- قیمت پیشفروش محصولات بسته به انتخاب انبار (دبی یا چین) متفاوت است.
- این اختلاف قیمت ممکن است بین 10 تا 30 درصد کمتر از قیمت همان محصول در انبار قشم خرید باشد.
- دلایل کاهش قیمت در پیشفروش عبارتند از:
- پرداخت وجه توسط مشتری پیش از موجود شدن کالا (پیشخرید)
- مدت زمان لازم برای موجود شدن محصول در انبار قشم خرید (10 الی 20 روز کاری برای انبار دبی و 30 الی 40 روز کاری برای انبار چین)
- دریافت حقالزحمه خرید و ارسال محصول توسط قشم خرید
خرید گروهی یا عمده
سایت قشم خرید امکان خرید گروهی را به محصولات خود اضافه کرده است. بدین صورت که شما میتوانید برای مدرسه، دانشگاه، موسسه آموزشی، شرکتها و سازمانها و یا به صورت شخصی اقدام به خرید محصولات به صورت گروهی و عمده کنید. در این حال تعداد محصولات باید بیش از 8 عدد باشد و قیمت بسته به تعداد محصول خریداریشده شامل 5 الی 15 درصد تخفیف میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید عمده، به صفحه فروش عمده مراجعه نمایید.
بازهی زمانی تحویل محصول (پیشفروش)
پس از ثبت سفارش پیشفروش توسط مشتری، مراحل زیر طی میشود:
- ثبت سفارش در نمایندگی: سفارش مشتری ظرف 1 الی 7 روز کاری در نمایندگیهای خارجی (دبی یا چین) ثبت میشود.
- ارسال به انبار قشم خرید:
- انبار دبی: به طور متوسط 10 الی 20 روز کاری (به غیر از روزهای تعطیل، پنجشنبه و جمعه) طول میکشد تا محصول به انبار قشم خرید در ایران برسد.
- انبار چین: به طور متوسط 30 الی 40 روز کاری (به غیر از روزهای تعطیل، پنجشنبه و جمعه) طول میکشد تا محصول به انبار قشم خرید در ایران برسد.
- ارسال به مشتری: پس از رسیدن کالا به انبار قشم خرید، با مشتری هماهنگیهای لازم انجام میشود و بسته از طریق پست یا تیپاکس (با توجه به انتخاب مشتری) ارسال میگردد. زمان تحویل بسته به مشتری، بسته به روش ارسال (پست یا تیپاکس) و مسافت، معمولاً بین 3 الی 7 روز کاری خواهد بود.
توجه: در شرایط عادی، قشم خرید متعهد است که محصولات پیشفروششده را در بازههای زمانی ذکرشده تهیه و تحویل دهد. با این حال، در شرایط خاص و غیرقابل پیشبینی، ممکن است این بازهها طولانیتر شوند. این شرایط عبارتند از:
- تاخیر در ارسال کالا توسط کمپانی/فروشنده اصلی
- مشکلات مربوط به حمل و نقل هوایی یا دریایی
- بسته شدن مرزهای خارجی کشور
- شیوع بیماریهای همهگیر (مانند کرونا) که منجر به محدودیتهای تردد و حمل و نقل شود
- طولانی شدن فرآیند ترخیص کالا در گمرک ایران
- تعطیلات رسمی طولانیمدت در ایران، چین یا امارات (مانند تعطیلات نوروز یا اعیاد)
در صورت بروز هر یک از این شرایط، قشم خرید موظف است مراتب را به اطلاع مشتریان برساند و همکاری لازم جهت پیگیری سفارشها را انجام دهد. در این حالت، مشتریان میبایست تا زمان موجود شدن کالا در انبار قشم خرید و ارسال آن، صبور باشند.
قیمت نهایی محصول و هزینههای اضافه (پیشفروش)
- مبلغ محصولات در سایت بهروز است و مشتری در هر زمانی میتواند محصولات را پیشخرید کند.
- پس از پرداخت کل هزینه، مشتری ملزم به پرداخت هزینه اضافهای نیست.
- امکان پرداخت 30 درصد قیمت محصول و پرداخت مابقی پس از رسیدن کالا به ایران وجود دارد (با 10 الی 20 درصد افزایش).
- مبلغ باقیمانده محصول تحت تاثیر تداخلات ارزی قرار میگیرد.
راههای ارتباطی
شماره تماس: 07635242526
ایمیل پشتیبانی: hevakph@gmail.com - Qeshmkharid@gmail.com
پشتیبانی بخش پوشاک، کیف و کفش: 09139353538 - 09353333289
پشتیبانی بخش دیجیتال: 09179555536 - 09368425505