فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Celestron / خانه Celestron

تلسکوپ سلسترون مدل 102AZ برند Celestron

40,145,000 تومان 41,500,000 تومان
رنگ
  • نقره‌ای
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
  • گارانتی 12 ماهه هیواد
انبار
موجود
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

تلسکوپ مدل DX 102AZ برند Celestron

سفری کیهانی را با مجموعه تلسکوپ‌های پیشرفته ما آغاز کنید. چه یک ستاره شناس باتجربه باشید یا یک تازه کار کنجکاو، تلسکوپ‌های ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای همه کاربران مورد استفاده هستند. تلسکوپ DX 102AZ از برند پرطرفدار Celestron، یک پیشنهاد عالی برای علاقه‌مندان به نجوم می‌باشد. با این محصول، جزئیات فوق‌العاده‌ای از اجرام آسمانی برای شما نمایان می‌شود و شما آن را به راحتی می‌توانید راه‌اندازی کنید. DX 102AZ تلسکوپی است که از تلفن هوشمند شما برای تجزیه و تحلیل آسمان شب و محاسبه موقعیت آن استفاده می‌کند. همچنین دارای برنامه‌ای است که حتی افراد مبتدی هم می‌توانند بدون اطلاعات قوی از تلسکوپ استفاده ‌کنند.

   

ویژگی‌های تلسکوپ DX 102AZ

  • فاصله کانونی در این تلسکوپ 660 میلی‌متر و نسبت کانونی آن f/6.5 است.
  • اندازه دیافراگم در تعیین توانایی جمع آوری نور تلسکوپ بسیار مهم است که در DX 102AZ، به‌مقدار 102 میلی‌متر می‌باشد.
  • نرم‌افزار StarSense Explorer که برای رصد به شما کمک بسیاری می‌کند، با آیفون 6 به بالا و اندروید 7.1.2 یا بالاتر که از سال 2016 تولید شده‌اند، سازگار می‌باشد.
  • تلسکوپ DX 102AZ از برند Celestron دارای پوشش نوری XTL است که انتقال نور را بهبود می‌بخشد.
  • علاوه‌بر مشاهده اجرام آسمانی که در شب نمایان می‌شوند، در طول روز از آن برای مشاهده پرندگان، حیات وحش، مناظر و... نیز استفاده می‌شود.
  • این تلسکوپ، پایه آلتازیموت بسیار پایداری دارد که حرکات روان و دقیقی را برایتان به ارمغان می‌آورد و لرزش در حرکت آن، به حد صفر می‌رسد.
  • با DX 102AZ Celestron می‌توانید چهار قمر گالیله مشتری، حلقه‌های زحل، سیاره زهره، ذوزنقه در سحابی شکارچی، خوشه ستاره‌ای باز Pleiades، ماه با جزئیاتش و... را مشاهده کنید.
  • وزن این محصول تنها 6 کیلوگرم است و برای حمل در سفرها یا مکان‌های دیگر بسیار مناسب است.
  • با تلسکوپ DX 102AZ، در شهرهایی که آلوده به نور هستند هم می‌توانید به رصد خود ادامه دهید و به مراتب هرچه تلسکوپ را در محیط تاریک‌تری ببرید، اجرام بیشتری نمایان می‌شوند.
       

خرید تلسکوپ DX 102AZ از برند Celestron

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، تلسکوپ DX 102AZ به‌دلیل وزن سبکی که دارد، یک گزینه مناسب برای حمل و جابه‌جایی از مکانی به مکان دیگر است و برای افرادی که علاقه‌مند به کمپ و سفر هستند بسیار کارآمد می‌باشد. در ضمن با آن، اجرام مختلف با جزئیات بالایی را می‌توانید مشاهده کنید. با داشتن این تلسکوپ، رصد فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد و سازگاری گسترده آن در استفاده از نرم افزار پرکاربردش، راحتی را برای شما به‌وجود می‌آورد. درصورتی که سوالی درباره این محصول ذهن شما را درگیر کرده است، می‌توانید به قسمت نقد و بررسی بروید و توضیحات تکمیلی این محصول فوق‌العاده را مطالعه کنید.

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
TP-CE-0003

مشخصات

برند
Celestron
مدل
DX 102AZ
وزن
6.44 کیلوگرم
دیافراگم
102 میلی‌متر
نوع اپتیک
شکستی
حداقل بزرگنمایی
15 برابر
حداکثر بزرگنمایی
240 برابر
فاصله کانونی چشمی 1
25 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 1
26 برابر
فاصله کانونی چشمی 2
10 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 2
66 برابر
لنز بارلو
ندارد
فاصله کانونی
660 میلی‌متر
نسبت کانونی
F/6.5
مورب ستاره
نصب تصویر 90 درجه
محدود کردن قدر ستاره ای
12.5
Finderscope
StarPointer red dot
توان گرد آوری نور (در مقایسه با چشم انسان)
212 برابر
وضوح (Rayleigh)
1.37 ثانیه قوس
وضوح (Dawes)
1.14 ثانیه قوس
پوشش نوری
اپتیک شیشه ای با پوشش کامل XLT
طول لوله نوری
812.8 میلی‌متر
قطر لوله نوری
118 میلی‌متر
وزن لوله نوری
2.26 کیلوگرم
جنس لوله نوری
آلومینیوم
سیستم Dovetail
CG-5 Dovetail Bar
نوع مقر
Alt-Azimuth (دستی)
محدوده تنظیم ارتفاع (شامل پایه و سه پایه)
حداکثر ارتفاع 1244.6 میلی‌متر
قطر سه پایه
31.75 میلی متر
وزن سه پایه
4.17 کیلوگرم
جنس پایه و سه پایه
فولاد
سینی لوازم جانبی
دارد
سازگاری Dovetail با مقر
CG-5 Dovetail bar
فناوری SkyAling
ندارد
فناوری GOTO Mount
ندارد
نرم افزار
نسخه پایه برنامه Celestron Starry Night، SkyPortalو StarSense Explorer
سایر ویژگی‌ها
با اپلیکیش‌هایی که دارد می‌توانید به راحتی جرم مود نظر خود را بیابید.
محتویات جعبه
پایه لوله نوری و سه پایه (از پیش مونتاژ شده)، دوعدد چشمی (25 و 10 میلی‌متر)، مورب تصویر، یابنده StarPointer، سینی لوازم جانبی، پایه تلفن StarSense Explorer
نقد و بررسی محصول

نقد و بررسی تلسکوپ مدل DX 102az برند Celestron

با تلسکوپ DX 102az دید گسترده و متفاوتی به دنیا داشته باشید. این محصول پیشرفته که هم برای ستاره شناسان باتجربه و هم برای کاربران مبتدی کنجکاو طراحی شده است، نوید یک تجربه آسمانی بی‌نظیر را می‌دهد. این تلسکوپ قابلیت‌هایی دارد که باعث می‌شود آن، به یک محصول عالی تبدیل بشود. لازم به ذکر است که شما با خرید تلسکوپ DX 102az، با یک تیر دو نشان می‌زنید. چراکه می‌توانید از آن هم به‌صورت زمینی، هم آسمانی نیز بهره ببرید.

  

ویژگی‌های تلسکوپ DX 102az

با تلسکوپ DX 102az، با وضوح و دقت بی‌نظیری به اعماق فضا نگاه کنید. زیرا این تلسکوپ پیشرفته، دارای طیف وسیعی از ویژگی‌هایی است که اجرام آسمانی را با کیفیت بالایی نمایان می‌کند. هر اجزایی در این محصول، با دقت بالایی ساخته شده‌ است تا نور را با وضوح منتقل کند و جزئیات پیچیده کهکشان‌های دور، مناظر سیاره‌ای و سحابی‌های اثیری را آشکار کند. در ادامه به دیگر ویژگی‌های تلسکوپ نیز می‌پردازیم.

  

با تلسکوپ DX 102az چه اجرامی دیده می‌شوند؟

تلسکوپ DX 102az در درجه اول برای رصد اجرام آسمانی درخشان‌تر مناسب است. شما با این محصول می‌توانید ماه را با لکه‌ها و جزئیاتش ببینید. عطارد، زهره، مریخ و... از سیاراتی هستند که با DX 102az قابل مشاهده‌اند. هنگامی که مریخ در مجاورت زمین قرار دارد، جزئیات فوق‌العاده‌ آن قابل تشخیص می‌شود. سیاره مشتری با لکه‌های قرمز رنگ و چهار قمرش و زحل با حلقه‌های زیبایش، از جمله اجرامی هستند که به راحتی دیده می‌شوند. در صورتی که تلسکوپ را به محیط تاریک‌تری منتقل کنید، کهکشان آندرومدا، خوشه ستاره باز هرکول و بسیاری دیگر به راحتی در دسترس شما هستند. لازم به ذکر است که حتی اگر تلسکوپ را در شهر آلوده به نور هم ببرید، می‌توانید رصد خود را شروع کنید.

استفاده دو جانبه

از مزایای تلسکوپ DX 102az می‌توان به دو جانبه بودن آن اشاره کرد. به این معنا که شما علاوه‌براینکه به رصد در آسمان می‌پردازید، استفاده‌های زمینی هم می‌توانید از آن داشته باشید. شما در طول روزمی‌توانید از تلسکوپ برای مشاهده پرندگان، حیات وحش، مناظر و موارد دیگر نیز استفاده کنید. این محصول برای شکارچیان یا پرنده نگاران نیز کاملا مناسب می‌باشد. 

  

فاصله و نسبت کانونی در DX 102az

فاصله کانونی و نسبت کانونی یک تلسکوپ پارامترهای مهمی هستند که بر ویژگی‌های رصدی آن مانند بزرگنمایی، میدان دید و قابلیت جمع‌آوری نور تأثیر می‌گذارند. در تلسکوپ DX 102az مقدار فاصله کانونی 660 میلی‌متر است و نسبت کانونی آن نیز f/6.5 می‌باشد. 

   

مقدار دیافراگم

دیافراگم یک تلسکوپ، که اغلب برحسب اینچ یا میلی‌متر بیان می‌شود، عامل مهمی است که به طور قابل توجهی بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. دیافراگم، مستقیما بر قدرت تفکیک نور تلسکوپ تاثیر می‌گذارد و توانایی آن را در تشخیص جزئیات دقیق در اجرام آسمانی تعیین می‌کند. دیافراگم DX 102az، برابر با 102 میلی‌متر است که به‌طور کامل با پوشش‌های نوری XLT با انتقال بالا بوجود آمده است.

پایه مستحکم

پایه Altazimuth که در این محصول تعبیه شده است، به دلیل سادگی و عملکرد بصری خود، بسیار شناخته شده است. این سادگی باعث می‌شود که آن‌ برای علاوه بر افراد حرفه‌ای، مبتدیان و ناظران عادی که می‌خواهند راهی ساده برای پیمایش در آسمان شب داشته باشند، مناسب باشد. پایه‌ آلتازیموت معمولا نصب آسان‌تر و قابل حمل‌تری نسبت به سایر پایه‌ها دارد. این پایه، اجزای کم‌تری دارد و برای رصدگرانی که دوست دارند تلسکوپ‌های خود را به مکان‌های مختلف ببرند ایده‌آل هستند.

   

نحوه استفاده از تلسکوپ DX 102az برند Celestron

این محصول به گونه‌ای ساخته شده است که راه‌اندازی آن بسیار آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. حتی اگر تا بحال این کار را انجام نداده‌اید جای نگرانی برای شما نخواهد بود. اپلیکیشنی که تلسکوپ با آن سازگار است، می‌تواند در پیدا کردن اجرام آسمانی به شما کمک بسیاری کند.

اتصال اجزای تلسکوپ DX 102az

این ابزار فقط از دو بخش اصلی تشکیل شده است، سه پایه و مجموعه لوله. بنابراین مونتاژ آن ساده می‌باشد. سینی یا دیسک لوازم جانبی که در وسط پایه‌های سه‌ پایه قرار می‌گیرد، باید با پیچ‌های انگشتی کوچکی که از قبل در جای خود قرار گرفته‌اند وصل شود و دیگر قطعات را به راحتی سرهم کرد.

اپلیکیشن کاربردی StarSense Explorer

راه اندازی برنامه StarSense Explorer بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را نصب کنید، کد بازگشایی که همراه تلسکوپ شما ارائه شده را وارد کنید و گوشی را به تلسکوپ خود متصل کنید. این برنامه دارای سازگاری بالایی است و با آیفون 6 به بالا و اکثر گوشی‌های اندرویدی جدید نیز همخوانی دارد. شما StarSense را می‌توانید از فروشگاه App Apple و Google Play دانلود کنید. برنامه StarSense Explorer به طور خودکار فهرستی از تمام ستارگان، سیارات، کهکشان‌ها، سحابی‌ها و موارد دیگر را که در حال حاضر از محل شما قابل مشاهده هستند را نشان خواهد داد. هنگامی که یکی از اجرام را انتخاب کردید، فلش‌هایی روی صفحه ظاهر می‌شوند که هنگام حرکت تلسکوپ، شما را راهنمایی می‌کنند. هنگامی که جرم آماده برای مشاهده است، bullseye سبز می‌شود.

چرا تلسکوپ DX 102az را بخریم؟

هنگام انتخاب یک تلسکوپ، درک و مطالعه مشخصات ذکر شده، به کاربران کمک می‌کند تا باتوجه به نیاز و براساس ترجیحات و الزامات کارشان با تلسکوپ، مدل موردنظر خود را انتخاب کنند. این محصول دارای ویژگی‌هایی است که برای نجوم شناسان گزینه مناسبی خواهد بود. در نتیجه، تلسکوپ DX 102az تجربه تماشای بی‌نظیری را برای منجمان آماتور و باتجربه فراهم می‌کند. 

محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم