فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Celestron / خانه Celestron

تلسکوپ 130 میلی متری بازتابی برند سلسترون مدل Celestron AstroMaster 130 EQ

ورود به دنیای حرفه‌ای‌ها

ادامه مطلبShow less
پیشنهاد ویژه مدت محدود:
26,950,000 تومان 28,000,000 تومان
رنگ
  • مشکی
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی 12 ماهه هیواد
  • گارانتی 7 روزه اصالت کالا و تضمین بازگشت کالا
انبار
موجود
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

تلسکوپ برند Celestron مدل AstroMaster 130EQ Newtonian Telescope

بهترین مدل برای آماتورها ؟!

بررسی اجمالی:

برند: سلسترون ( (Celestron

مدل: AstroMaster 130EQ

دیافراگم: 130 میلی‌متر (5.11 اینچ)

فاصله کانونی: 650 میلی‌متر

نسبت کانونی: f/5

ابعاد: 88.9 x 48.3 x 30.5 سانتی‌متر

وزن: 12.6  کیلوگرم

چشمی‌های همراه: 10 و 20 میلی‌متر

بزرگنمایی: حداکثر 307 برابر

ویژگی‌های برجسته:

داشتن خصوصیات و امکانات کامل

مقرون به صرفه بودن

تلسکوپ سلسترون AstroMaster 130EQ چگونه کار می‌کند؟

تلسکوپ‌ها معمولاً با یکی از حالت‌های اپتیک بازتابی، اپتیک شکستی و اپتیک ترکیبی عرضه می‌شوند. 130EQ از اپتیک بازتابی استفاده می‌کند، به زبان ساده‌تر یعنی اینکه از دو آینه داخل یک لوله که به عنوان آینه اولیه و ثانویه نامیده می‌شوند، بهره می‌برد.

مزایا تلسکوپ AstroMaster 130EQ:

برای مشاهده اجسام کوچک در آسمان عالی است زیرا  انواع نورها می‌توانند از لنزهایش عبور کنند.

تولید بازتاب دهنده‌ها معمولاً ارزان‌تر است و در نتیجه تلسکوپ‌های ارزان‌تری تولید می‌شود. همان ویژگی مقرون به صرفه بودن اینجا خود را نمایان می‌کند.

این اپتیک ها دچار خطای انحراف رنگی نمی‌شوند.

شرح مشخصات اصلی تلسکوپ:

130EQ دارای دیافراگم 130 میلی‌متر، فاصله کانونی 650 میلی‌متر است که در نتیجه نسبت کانونی نسبتاً سریع و گسترده‌ی f/5 را دارد. به اینصورت  که از نظر تئوری 130EQ باید قادر به دستیابی به بزرگنمایی حداکثر 307 برابر باشد، اگرچه در واقعیت به دلیل استفاده از آینه کروی و نسبت کانونی کمتر که منجر به پدیده کما یا گیسو (ابر نازك گاز و گرد و غباري است كه هسته يك دنباله‌دار را احاطه مي‌كند) می‌شود، بزرگنمایی قابل استفاده نزدیک به 200 برابر خواهد بود.

با فرض رسیدن به چنین قدرتی در بزرگنمایی، باید بتوان اشیاء زیر را با 130EQ مشاهده کرد:

مشتری، حلقه های زحل و رنگ سیاره در حداکثر بزرگنمایی. مریخ، در نزدیکترین فاصله‌ای که به زمین قرار دارد، می توانید جزئیات خوبی را در مریخ تشخیص داد. اورانوس، عطارد، زهره و نپتون را می‌توان با جزئیات کمتر مشاهده کرد. سحابی‌ کهکشان آندرومدا و چند کهکشان دیگر. ماه و حفره‌های آن با جزئیات بسیار خوب.

در مورد وزن و ابعاد تلسکوپ، 130EQ با وزن 12.6 کیلوگرم عرضه می‌شود که کمی سنگین است، اما برای راحتی می‌توان سه‌پایه و لوله تلسکوپ را جداگانه جابجا کرد.

ابعاد آن،  88.9 x 48.3 x 30.5 سانتی‌متر می‌باشد که به آسانی قابل حمل است. به طور کلی قابل حمل بودن 130EQ یکی از ویژگی‌های مهم آن است.

لوازم جانبی موجود در جعبه:

130EQ دارای یک سه‌پایه فولادی با پایه‌های 1.25 اینچی ، 2 چشمی برند کلنر در 20 و 10 میلی‌متر، یک چشمی 20 میلی‌متری با بزرگ‌نمایی 45 برابری و یک چشمی 10 میلی‌متری که می‌تواند تا 90 برابر بزرگ‌نمایی کند، یک نقطه‌یاب قرمز، درایور و دفترچه راهنما است. لوازم جانبی همچنین شامل دانلود رایگان یکی از برترین نرم‌افزارهای نجوم به نام BONUS Starry Night Basic Edition می‌باشد.

کیفیت اپتیک:

اولین چیزی که هنگام خرید یک تلسکوپ جدید باید در نظر بگیرید کیفیت اپتیک است. از این گذشته، بدون اپتیک با کیفیت، حتی در شرایط دید خوب، نمی‌توان چیزهای زیادی را مشاهده کرد. برخی از تولیدکنندگان، از جمله سلسترون، مجبورند برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها در بخش اپتیک کیفیت را کاهش دهند و در عین حال ابزار مفیدی را ارائه کنند. با این حال، سلسترون موفق می‌شود بین کیفیت و ارزش تعادل برقرار کند و اکثر ستاره‌شناسان و علاقه‌مندان تحت تاثیر کیفیت اپتیک ارائه شده توسط شرکت سلسترون قرار می‌گیرند. مدل 130EQ یک اپتیک بازتابی نیوتنی است که از یک آینه اولیه و ثانویه برای نمایش تصویری که می‌بینید استفاده می کند. آینه‌‌ی اولیه می‌تواند سهمی یا کروی باشد.

آینه‌های سهموی یک کانتور ایده‌آل برای استفاده در بازتابی‌های نیوتنی ارائه می‌دهند و انحرافات تصویر را که در آینه‌های ارزان‌تر وجود دارد را حذف می‌کنند. EQ130 با وجود آینه‌های کروی همچنان عملکرد نوری قابل اعتمادی را ارائه می‌کند. دیافراگم نسبتا کوچک این تلسکوپ به کاهش ظاهری انحراف رنگ کمک می‌کند.

پایه‌ تلسکوپ 130EQ

این پایه، یک پایه آلمانی استوایی است که برند Celestron آن‌ را CG-3 نام‌گزاری کرده است و یک پایه خوب با کیفیت ساخت مناسب می‌باشد. این پایه‌ می‌تواند لوله تلسکوپ را تا حد معقولی ثابت نگه دارد. همچنین می‌توان یک DSLR (digital single-lens reflex camera) روی آن قرار داده و یک عملیات عکاسی نجومی را با آن برگزار کرد. پایه 130EQ دارای دو دستگیره کنترل حرکت آهسته است که به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات را دقیق انجام دهید. تمام اجزای کافی برای تنظیم پایه در نظرگرفته شده‌اند و هنگام انجام تنظیمات به خوبی توسط کاربر قابل کنترل هستند.

قابل حمل بودن

اگر می‌خواهید این تلسکوپ را همراه خود به بیرون ببرید، به اندازه‌ای قدرتمند هست که با هر اندازه‌گیری از اجرام آسمانی شما را شگفت زده کند و آنقدر اندازه‌ش مناسب باشد که بدون هیچ مشکلی  آن را بسته بندی کرد و با خود به سفر برد. این تلسکوپ هنگام ساخت حدود 13 کیلوگرم وزن دارد. تلسکوپ‌هایی که اپتیک بازتابی دارند به دلیل پایه‌های بزرگ و حجیم خود تا 30 کیلوگرم به بالا وزن خواهند داشت. اگر یک تلسکوپ بازتابی قدرتمند می‌خواهید که قابل حمل باشد، این تلسکوپ بهترین گزینه است.

نتیجه گیری

این یک تلسکوپ بازتابی با کیفیت است که فاصله‌ی بین تلسکوپ‌های پایین رده و تلسکوپ‌های میان‌رده را پر می کند. انتخاب این تلسکوپ بهترین وسیله برای ورود به نجوم می‌تواند باشد. این دستگاه قدرت بالایی در ارائه نماهای عالی و توانایی زیادی  در تجمع نور دارد که معمولاً توسط تلسکوپ‌ها در این محدوده قیمت دیده نمی‌شود. اگر به دنبال تلسکوپ بازتابی هستید که بدون هیچ گونه اذیتی به خوبی کار کند، دستگاه 130EQ یک گزینه عالی است.

این تلسکوپ  یک وسیله خوب برای سفر به دنیای نجوم است که می‌تواند هم توسط آماتورها و علاقه‌مندان مورد استفاده قرار بگیرد هم توسط اخترشناسان حرفه‌ای.

ارائه شده توسط آریا هیواد گستر قشم

تمامی محصولات این فروشگاه توسط شرکت آریا هیواد گستر قشم (فروشگاه قشم خرید) به شما مشتریان عزیز ارائه می‌شود. این شرکت همواره پیش از فروش محصول به خریداران عزیز با نهایت سخت‌گیری، اقدام به بررسی و مقایسه محصولات خود می‌کند و تنها در صورتی که از کیفیت بالای آن اطمینان یابد آن را در اختیار مشتریان خواهد گذاشت. بنابراین میتوان با اطمینان از کیفیت بالای محصولات ارائه شده سخن گفت و هیچ نگرانی خاصی بابت کیفیت محصولات این مجموعه نخواهید داشت. علاوه بر همه این موارد شما با خرید تلسکوپ از این فروشگاه از هفت روز مهلت تست سلامت دستگاه نیز بهره‌مند خواهید شد.

چرا قشم خرید؟!

فروشگاه اینترنتی قشم خرید همواره به اصل رعایت حقوق مشتری وفادار بوده است و با تکیه بر همین اصل توانسته است مرتبا پیشرفت کند. این مجموعه باور دارد که با خدمت رسانی با کیفیت به مشتریان عزیز خود میتواند تا همیشه به حیات خود ادامه دهد و در این مسیر با رشد و توسعه نیز همراه شود. لذا نگاه این مجموعه به مشتریان خود به عنوان سرمایه های ارزشمندی است که جلب رضایت آنها مهمترین دغدغه آنها بوده و باید همواره به تحقق این امر بپردازند. همین موضوع باعث خواهد شد که شما در صورت انتخاب فروشگاه اینترنتی قشم خرید، تجربه بی نظیری بدست آورید و از بابت انتخاب مجموعه قشم خرید کاملا رضایت داشته باشید.

telescope.jpg

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
TLP-CLST-8294

مشخصات

نوع اپتیک بازتابی
کوتینگ آلومینیوم
توان تفکیک 0.89 ثانیه قوسی
طراحی اپتیکی نیوتنی
نوع مقر استوایی | Equatorial
حد قدر (نظری) 13.1
قطر دهانه 130-
بزرگنمایی تا 307 برابر
توان گردآوری نور 345 برابر چشم انسان
فاصله کانونی 650-
نسبت کانونی f/5
جنس سه‌پایه استیل 1.25 اینچ
موتور ردیاب ندارد
سیستم جستجوی خودکار (GoTo) ندارد
ایده آل برای رصد اجرام کم نور آسمان
کیفیت مطلوب برای رصد آسمان و عکاسی
محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم