فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Celestron / خانه Celestron

تلسکوپ سلسترون مدل NexStar 8SE برند Celestron

تلسکوپ کامپیوتری سلسترون سری NEXSTAR برای کاربران حرفه‌ای

ادامه مطلبShow less
199,000,000 تومان 209,999,000 تومان
رنگ
  • نارنجی
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
انبار
موجود
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

نگاهی به تلسکوپ مدل NexStar 8SE برند Celestron

شما را به مشاهده شگفتی‌های جهان هستی دعوت می‌کنیم. گاهی برای اینکه بتوانید عظمت جهان را با چشمان خود ببینید، یک وسیله مانند تلسکوپ به کارتان می‌آید. درصورتی که به آسمان و زیبایی‌هایش در کنار سرعت و امکانات اتوماتیک علاقه‌مند هستید، تلسکوپ NexStar 8SE کاملا مطابق خواسته شما می‌باشد. این محصول می‌تواند بدون کمترین تداخل دست حرکت کند. درصورتی که آشنایی کامل با ستارگان و دیگر اجرام نداشته باشید، اختلالی در کارتان بوجود نخواهد آمد؛ چراکه با قابلیت GoTo به‌راحتی تلسکوپ به سمت هدف می‌رود. این تلسکوپ یک وزن 20 کیلوگرمی دارد و نیازمند به یک مقر مستحکم است. به همین خاطر مقری ازنوع چنگالی برای آن تعبیه شده است که دارای مقاومت بالایی است و امنیت تلسکوپ را تضمین می‌کند. بیایید تا دیگر قابلیت‌های این محصول را برایتان شرح دهیم.

    

ویژگی های تلسکوپ NexStar 8SE

  • تلسکوپ NexStar 8SE می‌تواند سیارات زحل یا مشتری، ستارگان مختلف و... را به شما نشان دهد و علاوه بر این فراتر از منظومه شمسی را برای شما نمایان کند.
  • وزن در تلسکوپ 8SE، برابر با 10.88 کیلوگرم است. رصدخانه‌ها مکان مناسبی برای این تلسکوپ خواهند بود.
  • دیافراگم در این محصول 203.2 میلی‌متر می‌باشد. دیافراگم مقدار توانایی در جمع‌آوری نور را تعیین می‌کند. توضیحات بیشتر را با مراجعه به نقد و بررسی 8SE مطالعه کنید.
  • تلسکوپ NexStar 8SE دارای مقر چنگالی یا تک پایه (Computerized Altitude-Azimuth Single Fork Arm) می‌باشد که از استقامت بالایی برخوردار است و بدون نیاز به سه‌پایه، به تنهایی عملکرد عالی را نشان می‌دهد.
  • نوع اپتیک این تلسکوپ، اشمیت کاسگرین می‌باشد و هم عدسی و هم آینه در آن بکار رفته است. برای اطلاعات بیشتر راجب این اپتیک، می‌توانید قسمت «ساختار اپتیکی» در نقد و بررسی محصول را بخوانید.
  • دارای یک چشمی 25 میلی‌متری از جنس پلوسل است. چشمی‌های پلوسل دارای میدان دید نسبتا گسترده‌ای هستند و برای اجرام بزرگ آسمان مناسب هستند.
  • تراز کردن تلسکوپ 8SE کار راحتی به شمار می‌رود. زیرا از قابلیت SkyAlign پشتیبانی می‌کند و تنها با شناسایی سه جرم درخشان، تلسکوپ آماده کار می‌شود. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجب این قابلیت کسب کنید، خوب است که به نقد و بررسی این محصول نگاهی بیندازید.
  • مدل NexStar 8SE Celestron از سیستم Go-To بهره‌مند است که باعث می‌شود تنها با وارد کردن نام جرم آسمانی، تلسکوپ به سمت آن هدایت خواهد شد.
  • اپلیکیشن‌هایی که به‌طور کاملا طبیعی آسمان را برروی تلفن همراه یا سیستمتان به نمایش می‌گذارند، Skyportal و نسخه پیشرفته Celestron Starry Night می‌باشند.
  • علاوه‌بر مشاهده آسمان شب، در طول روز نیز این تلسکوپ را می‌توانید بکار بگیرید و طبیعت را کاوش کنید.

    

خرید تلسکوپ NexStar 8SE از برند Celestron

Celestron یک برند شناخته شده و معتبر در زمینه نجوم است که محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تلسکوپ NexStar 8SE مواردی که با چشم عادی قابل مشاهده نیستند را برای شما نمایان می‌کند و اگر که به صورت حرفه‌ای مشغول نجوم شناسی هستید، مطمئنا می‌تواند همه انتظارات شما از یک تلسکوپ حرفه‌ای را برآورده کند. اگر کیفیت تصاویر برایتان با اهمیت است، 8SE تضمین می‌کند که در هنگام عکس‌برداری نتیجه مطلوبی را به شما می‌دهد. اگر تجربه‌ای از استفاده این تلسکوپ بی‌نظیر دارید، در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
XTP-CE-0003

مشخصات

برند
Celestron
مدل
NexStar 8SE
وزن
10.88 کیلوگرم
دیافراگم
203.2 میلی‌متر
نوع اپتیک
اشمیت کاسگرین
حداقل بزرگنمایی
29 برابر
حداکثر بزرگنمایی
480 برابر
فاصله کانونی چشمی 1
25 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 1
81 برابر
فاصله کانونی چشمی 2
ندارد
بزرگنمایی چشمی 2
ندارد
لنز بارلو
ندارد
فاصله کانونی
2032 میلی‌متر
نسبت کانونی
F/10
مورب ستاره
31.75 میلی‌متر
محدود کردن قدر ستاره ای
14
Finderscope
StarPointer red dot
توان گرد آوری نور (در مقایسه با چشم انسان)
480 برابر
انسداد آینه ثانویه
64 میلی‌متر
انسداد آینه ثانویه بر اساس قطر
1
انسداد آینه ثانویه بر اساس ناحیه
%9.77
وضوح (Rayleigh)
0.69 ثانیه قوس
وضوح (Dawes)
0.57 ثانیه قوس
پوشش نوری
Starbright XLT
طول لوله نوری
432 میلی‌متر
قطر لوله نوری
232 میلی‌متر
وزن لوله نوری
5.4 کیلوگرم
جنس لوله نوری
-
سیستم Dovetail
CG-5 Dovetail bar
نوع مقر
بازوی تک چنگال ارتفاع-آزیموت کامپیوتری
محدوده تنظیم ارتفاع (شامل پایه و سه پایه)
965.2 تا 1422.4 میلی‌متر
قطر سه پایه
38.1 میلی‌متر
وزن سه پایه
5 کیلوگرم
جنس پایه و سه پایه
فولاد ضد زنگ
سینی لوازم جانبی
دارد
ظرفیت بار ابزار
5.44 کیلوگرم
سرعت حرکت
9 سرعت حرکت - حداکثر سرعت 5 درجه در ثانیه
نرخ های ردیابی
Sidereal، Solar و Lunar
حالت های ردیابی
Alt-Az، EQ شمال و EQ جنوب
درایو موتور
DC servo motors
GPS
N/A
فناوری PEC
ندارد
کنترل دستی کامپیوتری
دارای 19 دکمه LED با صفحه نمایش 18 کاراکتری دو خطی
سازگاری Dovetail با مقر
CG-5 dovetail
فناوری SkyAling
دارد
فناوری GOTO Mount
دارد
تعداد پورت‌های کمکی
1 عدد پورت AUX
پورت راهنمای خودکار
دارد
پورت USB
ورودی کنترل دستی
الزامات قدرت
هشت عدد باتری AA و 12 VDC-750 میلی آمپر
نرم افزار
نسخه ویژه برنامه Celestron Starry Night و SkyPortal
سایر ویژگی‌ها
پایگاه NexStar دارای بیش از 40000 شامل 200 مورد از بهترین اجرام اعماق آسمان و منظومه شمسی، تراز کردن به راحتی با SkyAlign
محتویات جعبه
لوله نوری، پایه و سه پایه، سینی لوازم جانبی، یاب Star Pointer، کنترل دستی، اپلیکیشن NexStar، یک عدد چشمی (25 میلی‌متری)، مورب ستاره
نقد و بررسی محصول

تلسکوپ مدل NexStar 8SE برند Celestron

تلسکوپ‌های تمام اتوماتیک ابزارهای ارزشمندی برای ستاره‌شناسان هستند؛ چراکه فرایند رصد را بسیار ساده می‌کنند. این محصول بهترین انتخاب برای اولین تلسکوپ حرفه‌ای شماست که مناظر چشمگیری را به شما ارائه می‌دهد. تلسکوپ NexStar 8SE، ویژگی‌های پیشرفته و اپتیک عالی را با کاربری آسان ترکیب می‌کند و یک نتیجه ایدئال را به شما خواهد داد. برای خرید یک تلسکوپ با هزینه بالا، باید ابتدا بدانید که در چه سطحی هستید و آیا این محصول برایتان مناسب است یا خیر. پس شاید برایتان سوال باشد که: 

تلسکوپ 8SE مناسب چه کسانی است؟

مدل 8SE NexStar ازآنجایی ‌که یک تلسکوپ فوق‌حرفه‌ای و بسیار باکیفیتی است، می‌تواند برای همه افراد مورد استفاده قرار بگیرد و کاربران حرفه‌ای در این زمینه می‌توانند بهترین نتیجه و بیشترین لذت را از رصد خود ببرند. اگر برای شما مهم است که تلسکوپی فوق‌پیشرفته داشته باشید، تلسکوپ NexStar 8SE بهترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود. همچنین با این محصول درهای زیادی به رویتان باز خواهد شد و اجرام مختلفی را با بیشترین جزئیات می‌توانید ببینید. مطمئنا کنجکاو شده‌اید با این تلسکوپ چه چیزهایی قابل مشاهده است که در ادامه به این مسئله پرداخته‌ایم.

رویت شگفتی‌ها

قرار است زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای را مشاهده کنید که شاید پیش از این ندیده‌اید. با دیافراگم 8 اینچی (در ادامه به این مبحث پرداخته‌ایم)، جزئیات حتی در کم نورترین اجرام آسمانی هم نمایان می‌شوند. با این توانایی جمع‌آوری نور، تقسیم کاسینی را در حلقه‌های زحل، نوارهای ابری روی مشتری و لکه قرمز بزرگ را به وضوح مشاهده خواهید کرد. همچنین فراتر از منظومه شمسی، شما صدها ستاره دقیق در خوشه کروی هرکول، بازوهای مارپیچی کهکشان گرداب و موارد دیگر را می‌توانید مشاهده کنید. علاوه‌براین مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، ماه را نیز فراموش نکنید! با تلسکوپ NexStar 8SE کوچک‌ترین جزئیاتش هم قابل رویت است.

ویژگی‌های تلسکوپ Nexstar 8SE

تلسکوپ Nexstar 8SE دارای یک لنز 203 میلی‌متری می‌باشد که جزو بزرگ‌ترین لنزهای تلسکوپ‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند اجرام آسمانی را با ابعاد بسیار بزرگ و مناسبی به شما نشان دهد. این تلسکوپ وزنی برابر با 10.88 کیلوگرم دارد که تقریبا یک تلسکوپ سنگین به حساب می‌آید. در نتیجه برای استقرار در رصدخانه‌ها، گزینه مناسبی خواهد بود. یک پارامتر مهم درمورد این نوع تلسکوپ‌ها، مقر آن‌هاست که باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. مدل 8SE دارای مقر چنگالی است که به این راحتی‌ها آسیب نمی‌بیند. همچنین انواع قابلیت‌هایی که یک تلسکوپ حرفه‌ای نیاز دارد، در این محصول نهفته است که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

‌‌

دیافراگم در Nexstar 8SE

دیافراگم نقش اساسی در جمع‌آوری نور دارد. قطر دیافراگم بزرگتر، مقدار نور بیشتری از اجسام آسمانی را جمع‌آوری می‌کند. این ویژگی به خصوص برای مشاهده اجسام کم نور بسیار کاربردی است. دیافراگم همچنین بر عمق میدان تصاویر تأثیر می‌گذارد. عمق میدان به مقدار فاصله‌ای اشاره دارد که در آن اشیاء در یک تصویر، به‌طور نسبی واضح هستند. یعنی به میزانی که همه قسمت‌های تصویر از نقطه نزدیک تا دور از نظر وضوح قابل قبول هستند. در تلسکوپ Nexstar 8SE مقدار دیافراگم 203.2 میلی‌متر است که نور را به خوبی جمع‌آوری خواهد کرد.

‌‌

مقر تک بازوی چنگالی (Computerized Altitude-Azimuth Single Fork Arm)

نوع مقر و پایه تلسکوپ Nexstar 8SE از نوع چنگالی یا یک طرفه (Computerized Altitude-Azimuth Single Fork Arm) است، شما می‌توانید بدون سه پایه نیز از این مقر استفاده کنید. طراحی خاص آن به شکلی است که می‌توانید لوله تلسکوپ را از مقر جدا کنید و برای حمل و نقل آن را به چند قطعه سبک و جمع و جور تقسیم کنید و کار خود را آسان کنید. از دیگر قابلیت‌های مقر چنگالی، این است که می‌توانید تلسکوپ‌های دیگری نیز برروی این پایه نصب کنید مانند: تلسکوپ خورشیدی یا دوربین‌های مختلف با طیف وسیعی از لنزها. دیگر نکته حائز اهمیت در مورد این مقر، ساختار مستحکم و اجزای باکیفیتش است.

ساختار اپتیکی

طراحی اشمیت کاسگرین (Schmidt-Cassegrain) سیستمی را فراهم می‌کند که هم برای رصد و هم برای عکاسی نجومی ایده‌آل است و طیف وسیعی از لوازم جانبی به آن متصل می‌شوند. این نوع اپتیک، ترکیبی می‌باشد و هم عدسی و هم آینه در آن بکار رفته است. این اپتیک از یک تیغه اصلاح کننده که عدسی می‌باشد به‌علاوه دو آینه اولیه (مقعر) و ثانویه (محدب) تشکیل شده است. صفحه اصلاح کننده در جلو قرار دارد که انحرافات را تصحیح می‌کند، آینه اولیه نور را جمع آوری و متمرکز می‌کند و آینه ثانویه نور را از طریق دهانه مرکزی در آینه اولیه منعکس می‌کند.

‌‌

کیفیت تصویر

برای عکس‌‌برداری سیاره‌ای، هیچ انتخابی بهتر از NexStar 8SE وجود ندارد. این تلسکوپ تصویر بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، کنتراست و وضوح بالایی دارد و رصد سیارات با آن بسیار لذت بخش خواهد بود. این سیستم همچنین برای مشاهده گاه‌به‌گاه زمینی، به عنوان مثال، پرنده‌بینی از فاصله نزدیک مناسب است. 

چشمی 25 میلی‌متری با ساختار پلوسل

این تلسکوپ به چشمی 25 میلی‌متری و ساختار پلوسل مجهز است. تمام سطوح اپتیکی این چشمی، پوشش کامل و چند لایه ضد انعکاس نور دارند تا نور هرچه بهتر به چشم شما برسد و پراکندگی نوری رخ ندهد. چشمی‌های پلوسل که گاه به آن‌ها «چشمی متقارن» هم گفته می‌شود، از نظر بسیاری از رصدگران بهترین چشمی‌ها از لحاظ کیفیت و قیمت هستند. چشمی‌های پلوسل از دو جفت عدسی ساخته شده‌اند که قسمت محدب هر جفت روبروی دیگری قرار دارد. این چشمی‌ها، میدان دیدی بین 50 تا 56 درجه دارند. همچنین شفافیت تصویر خوبی دارند و دارای آسودگی چشمی مناسبی هستند.

قابلیت SkyAlign

تکنولوژی SkyAlign برای راحتی در راه‌اندازی سامانه جست‌وجو و ردیابی خودکار استفاده می‌شوند. الاین (align) کردن تلسکوپ و تنظیمات اولیه، بدون نیاز به تراز، بدون نیاز به قطبی کردن، بدون نیاز به قطب نما یا حتی یافتن ستاره قطبی نیز انجام می‌گردد. تنها لازم است تلسکوپ را به برق وصل و آن را روشن کنید. کنترلر دستی از شما می‌خواهد که زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از آن، از فلش‌های بالا و پایین برای انتخاب روش تراز استفاده کنید. شهر و کشور و زمان (در قالب 24 ساعته) خود را انتخاب و مشخص کنید که آیا منطقه شما در تابستان است یا نه و در نهایت تاریخ را وارد کنید، تلسکوپ را به سوی سه ستاره دلخواه نشانه‌گیری کنید (نام آن‌ها را لازم نیست بدانید) و “Enter” را فشار دهید. تلسکوپ NexStar 8SE بلافاصله آن‌ها را شناسایی می‌کند و پس از آن می‌تواند تا 40000 جرم را در آسمان شب برای شما به صورت اتوماتیک پیدا کند.

کنترل GoTo با قابلیت اتصال GPS

سیستم‌های Go-To در میان ستاره‌شناسان آماتور محبوب هستند. زیرا فرایند یافتن و رصد اجرام آسمانی را ساده می‌کنند. آن‌ها به ویژه برای کسانی که ممکن است کمتر با آسمان شب آشنا باشند یا برای کسانی که می‌خواهند زمان خود را بیشتر صرف رصد کنند، بسیار ارزشمند هستند. با اضافه کردن یک دستگاه کوچک GPS، حتی نیاز به وارد کردن مختصات مکان و زمان هم ندارید، هربار که از تلسکوپ استفاده کنید این داده‌ها به صورت مستقیم از سیستم ماهواره‌ای دریافت می‌شوند. کاربران می‌توانند به‌جای اینکه تلسکوپ را به صورت دستی به سمت ستارگان، سیارات یا سایر اهداف آسمانی هدایت کنند، جسم مورد نظر را وارد رایانه تلسکوپ کنند و سیستم Go-To به‌طور خودکار تلسکوپ را به موقعیت صحیح در آسمان منتقل می‌کند.

نرم‌ افزار

نرم افزار کنترل تلسکوپ NexRemote و کابل RS-232 برای کنترل پیشرفته تلسکوپ از طریق کامپیوتر و تلفن‌همراه از راه دور برای شما امکان پذیر می‌کند. کنترل دستی تلسکوپNexStar 8SE، قابلیت آپدیت و بروزرسانی را دارد. برای همین می‌توانید آخرین نسخه نرم افزار کنترل را در هر زمان از طریق اینترنت دانلود کند. علاوه‌براین، برنامه‌های Skyportal و نسخه پیشرفته Celestron Starry Night یک نوع دیجیتال از آسمان شب و تمامی اجرام با نام‌هایشان را برروی سیستم یا موبایل شما به نمایش می‌گذارند.

فوکوس دستی

تنها جایی ‌که تلسکوپ NexStar 8SE اتوماتیک عمل نمی‌کند، فوکوس دستی آن است. درواقع پس ‌از پیدا کردن ستاره یا هر نوع جرم آسمانی موجود در هستی، شما باید به‌صورت دستی آن را به‌وضوح برسانید. البته امکاناتی فراهم شده است تا این امر را برای شما آسان‌تر کند. به‌عنوان مثال از لرزش دست جلوگیری می‌کند و آن را از بین می‌برد. همین‌طور طراحی کاملا هیدرولیک موجود در این تلسکوپ، باعث شده‌است که سرعت فوکوس آن کم ‌و زیاد نشده و با یک سرعت آهسته و پیوسته بتوانید برروی هدف موردنظر خود فوکوس کنید.

‌‌

نکات ایمنی

به‌طورکلی تلسکوپ‌ها مخصوص مشاهده اجسام آسمانی در شب هستند و استفاده از این محصول در روز خطرات بسیار زیادی دارد. بنابراین اگر قصد داشته از تلسکوپ NexStar 8SE در روز استفاده کنید، باید حتما نکات ایمنی بسیار زیادی را رعایت کنید. مثلا به‌هیچ‌عنوان در زمان‌هایی که نور به مقدار بسیار زیادی وجود دارد، همچون ظهر و مانند آن، از این تلسکوپ استفاده نکنید. زیرا آسیب‌هایی جدی و غیرقابل درمانی به بینایی شما خواهد زد.

‌‌

چرا تلسکوپ مدل NexStar 8SE از Celestron؟

هر نجوم شناسی که از صفر شروع کرده باشد، از یکجایی به بعد نیاز به ارتقای تلسکوپ خود دارد. همانطور که برند Celestron همواره برای کاربران خود انواع تلسکوپ را ارائه داده است، مدل NexStar 8SE با قابلیت‌های پیشرفته خود برای ارتقا کاملا مناسب است. این تلسکوپ را به راحتی می‌توان تراز کرد و یک تصویر باکیفیت را نشان می‌دهد. با داشتن تلسکوپ 8SE انواع شگفتی‌های آسمان نمایان خواهد شد و می‌توانید نهایت لذت را از یک شب پرستاره ببرید. اگر به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید، می‌توانید در بخش تماس با ما از تیم قشم خرید کمک بگیرید.

محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم