فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Celestron / خانه Celestron

لنز تلسکوپ سلسترون مدل omni #93319 12mm برند Celestron

1,449,000 تومان
رنگ
  • مشکی
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی 7 روزه اصالت کالا و تضمین بازگشت کالا
انبار
موجود
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

لنز  تلسکوپ برند celestron عدسی چشمی 12 میلی‌متری OMNI، چشمی 1.25 اینچ

چشمی های سری Celestron Omni میدان دید ظاهری 43 درجه را ارائه می دهند که برای ماه، سیارات و تعداد زیادی از اجرام اعماق آسمان عالی است. همچنین لبه های اپتیک برای افزایش کنتراست سیاه شده اند. بدنه چشمی سری Omni از آلومینیوم ساخته شده است. در تولید این محصول یک فرآیند دو مرحله ای منجر به یک روکش مات زیبا می شود که در برابر انعکاس و تابش خیره کننده مقاومت می کند.

بزرگنمایی نسبتا بالا – تنها از لنزهای 9 میلی متری و 4 میلی‌متری بزرگنمایی کمتری دارد.

سازگار با هر تلسکوپ نجومی با فوکوس 1.25 اینچی

کیفیت ساخت بسیار بالا - آلومینیومی

کنتراست بالا

کیفیت تصاویر فوق‌العاده

پرسش و پاسخ مبتدی

هر لنز را میتوان در چه تلسکوپی استفاده کرد؟

دهانه تلسکوپ‌ها اندازه‌های مختلف داره. (به عنوان مثال 1.25 اینچ در بین تلسکوپ‌های سلسترون زیاد دیده میشه) برای همین از هر لنزی باید با توجه به دهانه تلسکوپ مد نظر استفاده بشه. مثلا یه تلسکوپی با لنزهای 1.25 اینچی سازگار هست و یک تلسکوپ با لنزهای 0.75 اینچی سازگاره

لنز بارلو (Barlow) یعنی چه؟

این لنز‌ها باعث زوم میشن. مثلا تصویر هرچقدر باشه این لنزهارو اگه اضافه کنید میزان زوم رو سه برابر یا هر عددی که اعلام کرده میکنه. لنزهای بارلو هم باید دهانش با تلسکوپ هماهنگ باشه این لنزها میتونن در کنار لنزهای دیگه استفاده بشن. مثلا یه لنز 4 میلی‌متر 43 درجه میدان دید وسیع و بزرگنمایی عالی داره و در عین حال اگه یه لنز Barlow در کنارش استفاده بشه زوم نهایی رو 2 الی 3 برابر میکنه.

لنز فیلتر چیه؟

یک سری لنز داریم که نه زوم میکنن نه میدان دید و نه هیچی. فقط فیلتر هستن. مثلا لنز هایی داریم که بازتاب نور ماه رو کم میکنن و ما میتونیم جزییات ماه رو دقیق تر و بدون نور درخسان ببینیم. یا لنزهایی داریم که فیلتر قرمز هستن و مناسب رصد مریخن.

میشه از چند تا لنز در کنار هم استفاده کرد؟

میشه از تعداد بسیار زیادی لنز در امتداد هم استفاده کرد و هیچ مشکلی نیست. مثلا میتونین از یه لنز Barlow در کنار یه لنز فیلتر در کنار یه لنز واید (wide omni) 40 میلی متری در کنار یه لنز Barlow دیگه استفاده کنید و هیچ مشکلی نیست.

*همه اینا که گفته شد برای تلسکوپ های شکستی یا همون بازتابی بود.*


پرسش و پاسخ حرفه‌ای

کدام لنز برای مشاهده سیارات بهتر است؟

لنز‌های با فاصله کانونی بسیار کوتاه (2 تا 4 میلی‌متر) قدرت بزرگنمایی بسیار بالایی دارند و برای رصد سیارات و ماه در تلسکوپ‌های با فاصله کانونی کوتاه‌تر بهترین هستند.

چند تا از بهترین لنز های تلسکوپ

لنز سلسترون 1.25 اینچ / 8-24 میلی متر زوم.

لنز سلسترون لومینوس

لنز 9 میلی متری 120 از هر نوع برند

کدام لنز برای دیدن ستاره ها بهتر است؟

لنز های Plössl برای استفاده عمومی عالی هستند، اگرچه با کاهش فاصله کانونی لنز، بهبود رصد آنها کاهش می یابد اما این طرح بیشتر برای رصد خوشه‌های ستاره ای مناسب است. یک لنز 15 میلی متری و 25 میلی متری Plössl می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

چه عدسی برای مشاهده سیاره مشتری بهتر است؟

بهترین تجهیزات برای مشاهده مشتری: هر تلسکوپ کوچکی با دیافراگم 60 تا 90 میلی‌متر می‌تواند چهار مورد از درخشان‌ترین قمرهای مشتری و همچنین کمربندها و مناطق ابری این سیاره را آشکار کند. حتی یک دوربین دولنز 8×42 یا 9×50 به راحتی چهار قمر معروف به گالیله را آشکار می کند.

برای دیدن حلقه های زحل به چه بزرگنمایی نیاز دارم؟

حلقه های زحل باید حتی در کوچکترین تلسکوپ با بزرگنمایی 25 برابر قابل مشاهده باشند. یک میدان 3 اینچی خوب با بزرگنمایی 50 برابر، حلقه ها را کاملاً جدا از سیاره نشان می دهد.

چه عدسی برای دیدن ماه بهتر است؟

برای کارهای نجومی دوربین دولنز شما باید دارای عدسی های شیئی با قطر 50 میلی متر باشد. توان معمولی این نوع شیشه ها 7 است، به همین دلیل برچسب 7 در 50 را دارند.

کدام لنز برای زحل بهتر است؟

گفته می شود که هر تلسکوپ کوچکی می تواند حلقه های زحل را با بزرگنمایی 25 برابر ببیند. پیشنهاد می‌شود از یک لنز 15 میلی متری از طریق تلسکوپ استفاده کنید.

برای دیدن زهره به چه عدسی نیاز دارم؟

چشمان شما تمام چیزی است که برای لذت بردن از زیبایی زهره، حتی از شهر در شرایط آلودگی نوری شدید، نیاز دارید، اما مطمئناً یک دوربین دولنز یا تلسکوپ دید را بهتر می کند. از یک تلسکوپ حداقل 60 میلی متری (2.4 اینچی) یا بیشتر با بزرگنمایی حداقل 50 برابر برای رصد سیاره و مشاهده هرگونه تغییر در طول زمان استفاده کنید.

برای دیدن مریخ به چه بزرگنمایی نیاز دارید؟

به طور کلی، بهترین بزرگنمایی برای مشاهده مریخ 35 برابر در هر اینچ دیافراگم هنگام استفاده از تلسکوپ تا حدود 7 اینچ می‌باشد و تقریباً 25 برابر تا 30 برابر در هر اینچ دیافراگم برای تلسکوپ‌های بزرگتر از 7 اینچ مناسب است.

چه بزرگنمایی برای ماه بهتر است؟

بزرگنمایی کم حدود 50 برابر تمام ماه را به شما نشان می دهد و "تصویر بزرگ" را به شما می دهد. اما برای اینکه ماه را در بهترین حالت خود ببینید، بزرگنمایی بالا، حداقل 150 برابر را امتحان کنید. ماه بهتر از هر جسمی در آسمان می تواند بزرگنمایی بالا را تحمل کند.

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
TLP-CLST-8824
محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم