فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Maxvision / خانه Maxvision

تلسکوپ مکس ویژن مدل 10Inch Dobsonian برند MaxVision

175,000,000 تومان
رنگ
  • سفید
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
انبار
موجود
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

تلسکوپ مدل 10Inch Dobsonian برند Maxvision

برای داشتن یک تجربه مهیج و آشنایی با دنیایی فراتر از سیاره زمین، تلسکوپ 10Inch Dobsonian را به شما معرفی می‌کنیم. این محصول تصاویر و اجرامی که شاید تا به امروز ندیده باشید را با کیفیت بالایی برایتان نمایان خواهد کرد. از اپتیک بازتابنده‌ نیوتنی ساخته شده است و توانایی بالایی در جمع‌آوری نور دارد. همچنین علاوه‌بر رصد در آسمان شب، می‌توان در روز هم برای مشاهده طبیعت یا خورشید از آن بهره برد. این تلسکوپ فاصله کانونی 1270 میلی‌متری و نسبت کانونی F/5 را دارا می‌باشد که اجرام آسمانی را با وضوح کامل و روشنایی ایده‌آلی به تصویر می‌کشد. برای اطلاعات بیشتر راجب ویژگی‌های 10Inch Dobsonian در مطالب بعدی همراهمان باشید.

 

ویژگی‌های تلسکوپ 10Inch Dobsonian

  • در تلسکوپ 10Inch Dobsonian ساختار اپتیکی از نوع بازتابنده نیوتنی است که از آینه برای جمع‌آوری نور استفاده می‌کند. اگر کنجکاو هستید که به‌ چه‌صورت کار می‌کند، می‌توانید نقد و بررسی محصول را مطالعه کنید.
  • وزن این تلسکوپ 28 کیلوگرم است که برای رصدخانه‌ها مناسب است و می‌توانید در امنیت کامل آن را مستقر کنید.
  • تلسکوپ 10Inch Dobsonian دارای فاصله‌کانونی 1270 میلی‌متری است و بزرگنمایی ایدئالی را ارائه می‌دهد.
  • مقدار نسبت‌کانونی که از طریق تقسیم فاصله کانونی بر قطر دهانه بدست می‌آید، برابر با F/5 است که نور زیادی را جمع‌آوری می‌کند و اجرام کم‌نور را با روشنایی متعادلی نمایان می‌کند. (اطلاعات بیشتر راجب فاصله و نسبت کانونی را می‌توانید در نقد و بررسی مطالعه نمایید.)
  • این محصول قادر است در روز هم به شما خدمت‌رسانی کند. مثلا برای دوستداران طبیعت که می‌خواهند پرندگان یا دیگر موجودات را از نزدیک نگاه کنند یا برای مشاهده خورشید (با فیلم خورشیدی)، کاربردی می‌باشد.
  • 10Inch Dobsonian از برند Maxvision چشمی‌های 25 و 10 میلی‌متری دارد که هرکدام بزرگ‌نمایی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. چشمی 25 میلی‌متری، بزرگنمایی کمتر ولی میدان دید بیشتر و چشمی 10 میلی‌متری بزرگنمایی بیشتر ولی میدان دید کمتری دارد.
  • مقر این تلسکوپ از نوع دابسونی می‌باشد و به‌راحتی بالا و پایین حرکت می‌کند و به‌صورت 360 درجه هم می‌چرخد.
  • در انتهای لوله نوری 10Inch Dobsonian، فوکوس 2 اینچی کریفورد قرار گرفته است که بسیار روان زوم می‌شود و لرزشی صورت نمی‌گیرد
  • شما می‌توانید موبایل یا دیگر دستگاه‌های خود را برای عکاسی، به تلسکوپ 10Inch Dobsonian متصل کرد.

 ‌‌

خرید تلسکوپ 10Inch Dobsonian از برند Maxvision

در متون بالا اطلاعاتی را درمورد تلسکوپ 10Inch Dobsonian به شما ارائه دادیم. این محصول برای ارتقای تلسکوپتان به یک تلسکوپ حرفه‌ای، گزینه مناسبی است و در تماشای آسمان شب و یک نجوم‌شناسی حرفه‌ای، همراه ایدئالی خواهد بود. از طریق این تلسکوپ قادر به گرفتن عکس‌های بی‌نظیری خواهید بود و لحظاتی که از طریق آن می‌بینید را به‌راحتی ثبت خواهید کرد. درصورتی‌ که به توضیحات کامل‌تری نیاز دارید، می‌توانید نقد و بررسی این تلسکوپ را بررسی کنید که کاملا ویژگی‌های 10Inch Dobsonian را برایتان شرح داده‌ایم. اگر باز هم سوالی برایتان بی‌جواب ماند، از طریق تماس، با کارشناسان قشم خرید ارتباط برقرار کنید.

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول

مشخصات

برند
Maxvision
مدل
10 Inch Dobsonian
وزن
28 کیلوگرم
دیافراگم
254 میلی‌متر
نوع اپتیک
نیوتنی
حداقل بزرگنمایی
-
حداکثر بزرگنمایی
635 برابر
فاصله کانونی چشمی 1
30 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 1
-
فاصله کانونی چشمی 2
9 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 2
-
لنز بارلو
ندارد
فاصله کانونی
1270 میلی‌متر
نسبت کانونی
F/5
مورب ستاره
-
محدود کردن قدر ستاره ای
13.79
Finderscope
Red Dot Finder
توان گرد آوری نور (در مقایسه با چشم انسان)
1217 برابر
وضوح (Rayleigh)
0.47 ثانیه قوس
وضوح (Dawes)
-
پوشش نوری
فیلم آلومینیومی با دقت بالا چند لایه + فیلم محافظ دی اکسید سیلیکون
طول لوله نوری
-
قطر لوله نوری
-
وزن لوله نوری
-
جنس لوله نوری
فلز
سیستم Dovetail
-
نوع مقر
دابسونی
محدوده تنظیم ارتفاع (شامل پایه و سه پایه)
نیازی ندارد
قطر سه پایه
-
وزن سه پایه
-
جنس پایه و سه پایه
کف چوبی با استند ایستاده برروی آن
سینی لوازم جانبی
ندارد
سازگاری Dovetail با مقر
-
فناوری SkyAling
ندارد
فناوری GOTO Mount
ندارد
نرم افزار
-
سایر ویژگی‌ها
برای رصدخانه ها یک انتخاب مناسب است
محتویات جعبه
-
نقد و بررسی محصول

تلسکوپ مدل 10inch Dobsonian برند Maxvision 

اگر به دیدن چیزهایی که چشم انسان به‌طور طبیعی قادر به مشاهده آن‌ها نیست علاقه‌مند هستید، یک تلسکوپ وسیله کاملاً ایده‌آلی برای شما خواهد بود. تلسکوپ نجومی نوع DOB یک سبک بسیار محبوب می‌باشد. مدل 10inch Dobsonian دارای مزایای زیادی مانند دیافراگم بزرگ 10 اینچی، نداشتن انحراف رنگی و قدرت جمع‌آوری نور زیاد است. همچنین برای مشاهده اعماق فضا، سحابی‌ها، بارش‌های شهابی، خوشه‌های ستاره‌ای و... بسیار عالی می‌باشد.

ویژگی‌ های تلسکوپ 10inch Dobsonian

تلسکوپ 10inch Dobsonian دارای اپتیک نیوتنی می‌باشد و توانایی 380+ درصد فضای جمع‌آوری نور دارد که در نتیجه نمایش بهتری از اجسام کم‌نور ارائه می‌دهد. آینه‌های این محصول از پوشش نوری XLT برخوردارند و باوجود آن‌ها می‌توانید هنگام مشاهده ماه و سیارات و همچنین کهکشان‌ها و سحابی‌های کم‌نور، جزئیات ظریف را تشخیص دهید. این تلسکوپ بهترین تصاویر را در شرایط متغیر محیطی نمایان می‌کند. از ویژگی مهمی که قبل از خرید تلسکوپ باید از آن اطلاع داشته باشید، اجرامی است که با آن می‌توان مشاهده کرد. در ادامه این شبهه برایتان برطرف خواهد شد.

   

دید گسترده به شگفتی‌ های آسمان با 10inch Dobsonian

با داشتن تلسکوپ 10inch Dobsonian می‌توانید در شرایطی که شهر آلوده به نور می‌باشد هم اجرام آسمانی را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که هر مقدار تلسکوپ را در محیط تاریک‌تری ببرید، اجرام را با جزئیات بیشتری می‌بینید و حتی اجرام کم‌نور هم قابل دید می‌شوند. شما با این تلسکوپ می‌توانید حلقه‌های سیاره زحل، سیاره مشتری، ستاره‌های دوگانه مانند آلبریو، خوشه‌های ستاره‌ای باز مانند Pleiades، کهکشان آندرومدا، سحابی شکارچی، خطوط غبار در سحابی مرداب و... را که از بهترین اجرام آسمانی به شمار می‌روند را ببینید.

بازتابنده نیوتونی 

ساختار اپتیکی در تلسکوپ 10inch Dobsonian، بازتابنده نیوتنی می‌باشد. در این نوع اپتیک‌ها برای جمع‌آوری نور از آینه‌ها استفاده می‌شود. یک آینه اولیه مقعر سهموی شکل برای جمع‌آوری و بازتاب نور وجود دارد که در پایین لوله تلسکوپ قرار می‌گیرد. نور جمع‌آوری شده توسط این آینه، به نقطه‌کانونی که نزدیک انتهای لوله است منعکس می‌شود. همچنین آینه ثانویه‌ای وجود دارد که نور متمرکز شده را از آینه اصلی به سمت لوله تلسکوپ هدایت می‌کند و این آینه در نزدیکی نقطه کانونی آینه اولیه قرار می‌گیرد. این آینه‌ها از روکش‌های مرغوبی برخوردارند. پوشش‌های نوری XLT با انعکاس بالا به شما توانایی جمع‌آوری نور کافی برای مشاهده بهترین اجرام آسمانی را می‌دهد و اعماق آسمان هم نیز قابل‌مشاهده می‌کند.

  

دیافراگم این محصول 

دیافراگم در تلسکوپ یک جزء حیاتی برای کنترل میزان نور ورودی به سیستم‌نوری است. عملکردهای آن بر کیفیت تصویر، عمق میدان و سازگاری کلی با شرایط مختلف محیطی نیز تأثیر می‌گذارد. در تلسکوپ 10inch Dobsonian مقدار دیافراگم 254 میلی‌متر است و کنترل خوبی بر نور ورودی دارد. با کنترل میزان نور، دستیابی به کنتراست و وضوح مطلوب در تصویر مشاهده شده، امکان‌پذیر خواهد بود.

  

فاصله و نسبت کانونی 10inch Dobsonian

فاصله کانونی در تلسکوپ 10inch Dobsonian، فاصله میان آینه‌ها تا نقطه‌ای که تصویر در آن کانونی می‌شود را دربرمی‌گیرد. این فاصله بر طول کلی دستگاه تأثیر می‌گذارد که در این محصول 1270 میلی‌متر می‌باشد. این اندازه، هم دارای بزرگ‌نمایی بیشتری است و هم توانایی بیشتری در جمع‌آوری نور دارد. بین فاصله کانونی و قطر دهانه رابطه‌ای وجود دارد که به آن نسبت کانونی گفته می‌شود و با تقسیم این دو پارامتر بدست می‌آید. این نسبت در 10inch Dobsonian، برابر با F/5 است و میدان دید خوبی را به شما ارائه می‌دهد.

    

چشمی‌ های تلسکوپ

انتخاب بین چشمی‌ها، بستگی به جرمی دارد که می‌خواهید مشاهده کنید. تلسکوپ 10inch Dobsonian، دارای دو چشمی 10 و 25 میلی‌تری است. چشمی 25 میلی‌متری برای رصد اجرام بزرگ آسمانی مانند خوشه‌های ستاره‌ای، سحابی‌ها و برخی کهکشان‌ها کاربردی است و چشمی 10 میلی‌متری برای بزرگ‌نمایی بیشتر و نگاه‌های دقیق‌تر به اهداف کوچک‌تر مانند سیارات، جزئیات ماه و ستارگان دوتایی قابل‌استفاده است.

نگاه به خورشید 

علاوه‌براینکه در شب می‌توانید زیبایی‌های بسیاری را ببینید، در روشنایی هم می‌توانید خورشید را مشاهده کنید. مراقب باشید با چشم غیرمسلح مستقیم به خورشید نگاه نکنید. تلسکوپ 10inch Dobsonian دارای یک فیلم خورشیدی است. شما می‌توانید با نصب این فیلم اطمینان حاصل کنید که نور قوی خورشید به چشمان و تلسکوپ نجومی شما آسیبی وارد نمی‌کند.

پایه دابسونی باکیفیت بالا 

پایه بسیار پایدار این تلسکوپ، شرایطی محکم و ایمنی برای 10inch Dobsonian فراهم می‌کند. مقر این محصول، دابسونی می‌باشد و می‌تواند به جهات مختلفی حرکت کند. هم به‌راحتی به بالا و پایین می‌رود و هم به شما امکان چرخش 360 درجه را نیز می‌دهد. مقر دابسونی شامل یک تخته و یک جعبه چرخان می‌باشد که باعث می‌شوند تلسکوپ به‌راحتی بچرخد. این مقرها در بین رصدگران بسیار محبوب هستند؛ زیرا طراحی ساده و درعین‌حال مقاومی دارند و به‌راحتی می‌توان آن را مونتاژ و جدا کرد.

فوکوس 2 اینچی کریفورد در 10inch Dobsonian

تلسکوپ 10inch Dobsonian، دارای یک فوکوس 2 اینچی (50.8 میلی‌متر) کریفورد است که در انتهای لوله تلسکوپ قرار می‌گیرد و هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم بدلیل قدرتی که دارد، بسیار روان و دقیق می‌باشد و لرزشی در هنگام فوکوس ایجاد نمی‌کند. این ویژگی، عکاسی را با پایداری عالی انجام می‌دهد و تصاویر را با کمترین افت نور نمایان خواهد کرد.

اتصال با موبایل یا دیگر دستگاه‌ های شما 

یکی دیگر از قابلیت‌های تلسکوپ 10inch Dobsonian این است که به انواع دستگاه‌های دیجیتال متصل می‌شود. شما می‌توانید تلفن همراه خود را برروی آن وصل کرده و لحظات فوق‌العاده زیبا و منحصربه‌فردی را ثبت کنید.

خرید تلسکوپ 10inch Dobsonian از برند Maxvision

 برای اینکه از یک رصد نهایت لذت را ببرید، نیاز به یک تلسکوپ با قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربرپسند دارید. با خرید تلسکوپ 10inch Dobsonian از برند Maxvision انواع اجرام آسمانی برایتان قابل‌ مشاهده می‌شوند و با مقدار فاصله و نسبت کانونی که دارد، نتیجه مطلوبی در رابطه با میدان دید و بزرگنمایی را به شما می‌دهد. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید در نظرات سؤالاتتان را از تیم قشم خرید بپرسید.

محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم