فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Celestron / خانه Celestron

تلسکوپ مدل NexStar 6SE Telescope برند سلسترون Celestron - زمان تحویل 6 تا 8 هفته کاری

تلسکوپ کامپیوتری سلسترون سری NEXSTAR برای کاربران حرفه‌ای

ادامه مطلبShow less
110,499,000 تومان
رنگ
  • مشکی
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی 12 ماهه هیواد
  • گارانتی 7 روزه اصالت کالا و تضمین بازگشت کالا
انبار
موجود
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

تلسکوپ برند celestron مدل NexStar 6SE Telescope

مشخصات فنی:

برند: سلسترون(Celestron)

مدل:  NexStar 6SE

وزن: 9.53 کیلو گرم

ابعاد: طول 81 سانتی مترx عرض 66 سانتی مترx ارتفاع 30.5 سانتی متر

منبع تغذیه: باتری های لیتیوم فلزی

تعداد باتری مورد نیاز: 1 عدد باتری لیتیوم فلزی

نوع اپتیک: ترکیبی

طراحی اپتیک: اشمیت-کاسگرین

نوع فوکوس: فوکوس دستی

قطر دهانه: 150 میلی متر

قدرت بزرگنمایی: تا 354 برابر

فاصله کانونی: 1500 میلی متر

نسبت کانونی: f/10

توان گرد آوری نور: 450 برابر چشم انسان

توان تفکیک: 0.77 ثانیه قوسی

جنس پایه: آلومینیوم ضد زنگ

فناوری SkyAling: دارد

فناوری GOTO Mount: دارد

اگر به‌دنبال یک تلسکوپ بسیار باکیفیت هستید و قصد دارید به‌طور کاملاً حرفه‌ای به بررسی آسمان‌ها بپردازید، تلسکوپ NexStar 6SE Telescope مناسب شماست. این تلسکوپ ساخت یک برند بسیار شناخته‌شده به نام برند Celestron است. تلسکوپ‌های کمپانی Celestron جزو بهترین و باکیفیت‌ترین تلسکوپ‌های موجود در دنیا هستند و از باسابقه‌ترین شرکت‌های تولید کننده تلسکوپ در سطح جهان هستند. سابقه این کمپانی به بیش‌از ۵۰ سال می‌رسد و توسط یک فیزیکدان بسیار برجسته تاسیس شده‌است. دفتر مرکزی این شرکت نیز در کشور آمریکا قرار دارد. این تلسکوپ حرفه‌ای، یک تلسکوپ اتوماتیک بوده و دارای دیتابیس اختصاصی است. که در ادامه به بررسی این دیتابیس خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا به نقد و بررسی کامل این تلسکوپ فوق‌العاده با کیفیت بپردازیم.

دیتابیس اختصاصی

درگذشته تلسکوپ‌ها به این‌گونه بودند که شما باید به‌صورت دستی در آسمان‌ها به‌دنبال انواع ستاره‌ها و دیگر اجسام آسمانی باشید. اما در حال حاضر این تلسکوپ از یک دیتابیس اختصاصی با داشتن اطلاعات بیش‌از ۴۰ هزار ستاره و اجرام آسمانی، می‌تواند شما را راهنمایی کرده و در عرض چند ثانیه متوجه شوید که هر ستاره چه نام دارد و در کجای هستی قرار دارد. همین‌طور اگر به‌دنبال پیدا کردن یک ستاره یا هر نوع اجرام آسمانی خاصی هستید، این تلسکوپ به‌راحتی شما را راهنمایی کرده و در عرض چند ثانیه آن را پیدا خواهید کرد.

فوکوس دستی

تلسکوپ ایران دارای فوکوس دستی است و شما می‌توانید به‌صورت دستی میزان شفافیت و وضوح اجرام آسمانی را کم یا زیاد کنید. دقت کنید بااینکه این تلسکوپ یک تلسکوپ فول اتوماتیک است اما در زمینه فوکوس چنین نیست و نیاز به تنظیم دستی دارد. البته به دلیل طراحی خاص و منحصربه‌فرد این تلسکوپ، از حرکات نوسانی و لرزش‌های دست جلوگیری می‌کند و شما با یک سرعت آهسته و ایستا و ثابت می‌توانید اقدام به فوکوس کنید و این امر سبب می‌شود که بهتر این عمل را انجام دهید. لازم به ذکر است به دلیل آنکه تلسکوپ‌ها با اجسامی با فاصله‌های بسیار زیادی از ما سروکار دارند، لرزشی در حد ۲ میلی‌متر هم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی گذاشته و شما چندین هزار کیلومتر با نقطه موردنظر خود فاصله پیدا کنید. بنابراین همیشه در هنگام تهیه یک تلسکوپ مطمئن شوید که از لرزش دست و هرگونه نوسانی جلوگیری می‌کند. این امر در NexStar 6SE Telescope به‌خوبی رعایت شده‌است.

قابلیت اتصال به جی‌پی‌اس

NexStar 6SE Telescope می‌تواند به جی‌پی‌اس متصل شده و متوجه شود که شما در کجای کره‌ی زمین قرار دارید و با توجه به این‌که شما در کجای کره‌ی زمین قرار دارید و با استفاده از دیتابیس اختصاصی خود می‌تواند به‌صورت اتوماتیک شما را راهنمایی کند و به ستاره مدنظرتان شما را راهنمایی کند. درواقع این تلسکوپ از جمله تلسکوپ‌هایی است که کارهای سخت و طاقت‌فرسای ستاره‌شناسی را از بین برده‌است و تنها قسمت‌های جذاب و زیبای آن همچون تماشای اجسام آسمانی در شب را میسر کرده‌است.

پایه ایستا و مقاوم

پایه نگهدارنده NexStar 6SE Telescope یک‌پایه با متریال بسیار مقاوم بوده و همچنین می‌تواند در سطوح ناصاف همچون بر روی تخته‌سنگ‌های ناصاف و غیر مسطح نیز بسیار خوب عمل کند و این تلسکوپ را ثابت نگه دارد. دقت کنید که با توجه به قیمت بالای این تلسکوپ و همچنین شهرت بسیار زیاد کمپانی Celestron حتما باید انتظار یک محصول فوق با کیفیت و حرفه‌ای را داشته باشید. به دلیل نوع طراحی خاص پایه نگهدارنده این تلسکوپ، طراحی آن به‌گونه‌ای است که با وارد شدن ضربه به یکی از پایه‌ها دوپایه دیگر بتوانند این تلسکوپ را همچنان بالا نگه‌داشته و از آسیب جدی جلوگیری کنند.

وزن بالا و باطری لیتیومی

وزن بالا و باطری لیتیومی NexStar 6SE Telescope ازجمله معایب آن است. به‌طورکلی NexStar 6SE Telescope یک تلسکوپ حرفه‌ای بوده و نمی‌توان معایب خاصی برای آن پیدا کرد. اما اگر بسیار تلاش کنیم و سعی کنیم حتما چند مورد را نیز به‌عنوان معایب آن بیان کنیم شاید بتوان به این دو مورد رسید! وزن زیاد و باطری لیتیومی آن. البته نمی‌توان به این امر برچسب معایب زد زیرا وزن بالای این محصول به دلیل حرفه‌ای بودن آن و استفاده از یک لنز بسیار بزرگ در آن است. همچنین باتری لیتیومی آن به دلیل داشتن یک دیتابیس اختصاصی و اتومات بودن آن پرمصرف است اما شاید می‌شد که از میزان وزن آن مقداری کاهید و همچنین یک باتری قوی‌تر برای آن تعبیه کرد.

خلاصه و نتیجه گیری

NexStar 6SE Telescope یک تلسکوپ با لنز ۱۵۰ میلی‌متری است که این لنز ازجمله لنزهای بزرگ و بسیار حرفه‌ای به این تلسکوپ‌ها به حساب می‌آید. همچنین این تلسکوپ، یک تلسکوپ بازتابی است که از طریق استفاده از آینه‌های متعدد و تجمع آن‌ها بر روی کانون عدسی عمل می‌کند. باید گفت این تلسکوپ دارای دیتابیس اختصاصی با دارا بودن اطلاعات بیش‌از ۴۰ هزار ستاره، سیاره و اجرام آسمانی است و کمک بسیار زیادی به شما جهت پیدا کردن انواع ستاره‌ها و اطلاعات آن‌ها می‌کند. درکل باید گفت اگر به‌دنبال یک تلسکوپ حرفه‌ای هستید و همچنین از نظر مقدار هزینه مشکلی ندارید، تلسکوپ NexStar 6SE  یک گزینه ایده‌آل برای شماست. قیمت این تلسکوپ مقداری بالاست که البته با توجه به فوق حرفه‌ای بودن آن و فول اتومات بودن آن قابل پذیرس است.

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
TLP-CLST-6623

مشخصات

سه پایه: استیل ضد زنگ 1.75 اینچ
نوع اپتیک: اشمیت – کاسگرین
امکان اضافه کردن موتور ردیاب: بله
نوع مقر: تک بازوی چنگالی
بیشترین بزرگنمایی: 354 برابر
سیستم جستجوی خودکار (GoTo): بله
قطر شیئی: 150mm
فاصله کانونی: 1500mm
کوتینگ: Starbright XLT
توان گردآوری نور: 459 برابر چشم غیر مسلح
حد قدر: 13/4
وزن: 14 کیلوگرم
جوینده StarPointer
توان گردآوری نور 459برابر چشم غیر مسلح
اطلاعات موجود در حافظه اطلاعات 40,000 جرم و 200 جرم قابل برنامه ريزی
سیستم جستجوی خودکار (GoTo) دارد
موتور ردیاب دارد
سه پایه استیل ضد زنگ 1.75 اینچ
محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم