فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Celestron / کالای دیجیتال Celestron

تلسکوپ سلسترون مدل NexStar 4SE برند Celestron

تلسکوپ کامپیوتری سلسترون سری NEXSTAR برای کاربران حرفه‌ای

 

ادامه مطلبShow less
رنگ
  • نارنجی
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
  • گارانتی 12 ماهه هیواد
انبار
جهت پیش خرید تماس بگیرید
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

تلسکوپ مدل Nexstar 4se برند Celestron

مشاهده و عکاسی از مناظر خیره کننده در آسمان را با تلسکوپ Nexstar 4se از برند Celestron تجربه کنید. گرفتن تصاویری با وضوح بالا که شگفتی‌های آسمانی را با جزئیات بی‌نظیر ثبت می‌کنند، از ویژگی‌های برجسته این محصول است. تلسکوپی که با مهارت‌های شما همسو باشد، گزینه مناسبی برایتان درنظر گرفته می‌شود که می‌توانید به‌راحتی از آن بهره ببرید. چه به زیبایی‌های سیارات، چه درخشش کهکشان‌های دور، یا جزئیات پیچیده در سطح ماه علاقه‌مند باشید، تلسکوپ Nexstar 4se مسیر شما را هموار کرده و شگفتی‌های کیهانی را به تجربیات دست یافتنی تبدیل می‌کند.

    

ویژگی‌های تلسکوپ Nexstar 4se

  • اجرام آسمانی قابل مشاهده با تلسکوپ Nexstar 4se، سیاره زحل، مشتری، چندین ستاره‌ در خوشه کروی هرکول و... هستند.
  • وزن تلسکوپ Nexstar 4se از برند Celestron، به اندازه 10.4 کیلوگرم است.
  • اپتیک به‌کار رفته در این تلسکوپ، از نوع ماکستوف کاسگرین (ترکیبی) می‌باشد.
  • فاصله کانونی در 4se، برابر با 1325 میلی‌متر است و نسبت کانونی آن f/13 می‌باشد.
  • تلسکوپ Nexstar 4se Celestron، دارای چشمی 25 میلی‌متری می‌باشد که از نوع پلوسل است.
  • مقر و پایه تلسکوپ از نوع چنگالی یا یک‌طرفه است که استقامت بالایی هم دارد.
  • این محصول دارای موتور ردیاب است.
  • Nexstar 4se از قابلیت GoTo و Sky Align برخوردار می‌باشد و شما به‌راحتی می‌توانید اجرام مختلف آسمانی را بیابید.

   

خرید تلسکوپ Nexstar 4se از برند Celestron

انتخاب تلسکوپ مناسب، همانند انتخاب یک همدم آسمانی است. با خرید تلسکوپ Nexstar 4se، دریچه‌ای به کیهان باز می‌شود و شما را به کشف شگفتی‌های آسمان شب دعوت می‌کند. تلسکوپ 4se دارای ویژگی‌های برجسته‌ای می‌باشد که برای همه کاربران مناسب می‌باشد. هم کسانی که چندین سال به رصدشناسی پرداخته‌اند و در این کار حرفه‌ای هستند و هم کاربری که به تازگی شروع به کار با تلسکوپ کرده است، می‌توانند از این محصول بهره ببرد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر و جزئی‌تری دارید، در بخش نقد و بررسی موارد بیشتری را مطالعه کنید.

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
TP-CE-0003

مشخصات

برند
Celestron
مدل
NexStar 4se
وزن
10 کیلوگرم
دیافراگم
102 میلی‌متر
نوع اپتیک
ماکسوتوف کاسگرین
حداقل بزرگنمایی
15 برابر
حداکثر بزرگنمایی
241 برابر
فاصله کانونی چشمی 1
25 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 1
53 برابر
فاصله کانونی چشمی 2
ندارد
بزرگنمایی چشمی 2
ندارد
لنز بارلو
ندارد
فاصله کانونی
1325 میلی‌متر
نسبت کانونی
F/13
مورب ستاره
آینه چرخشی داخلی برای زاویه دید مستقیم یا 90 درجه
محدود کردن قدر ستاره ای
12.5
Finderscope
StarPointer red dot
توان گرد آوری نور (در مقایسه با چشم انسان)
212 برابر
انسداد آینه ثانویه
35 میلی‌متر
انسداد آینه ثانویه بر اساس قطر
4
وضوح (Rayleigh)
1.37 ثانیه قوس
وضوح (Dawes)
1.14 ثانیه قوس
پوشش نوری
StarBright XLT
طول لوله نوری
343 میلی‌متر
قطر لوله نوری
125 میلی‌متر
وزن لوله نوری
2.7 کیلوگرم
جنس لوله نوری
آلومینیوم
سیستم Dovetail
CG-5 Dovetail bar
نوع مقر
بازوی تک چنگال ارتفاع-آزیموت کامپیوتری (وزن مقر: 3.2 کیلوگرم)
محدوده تنظیم ارتفاع (شامل پایه و سه پایه)
939.8 تا 2397 میلی‌متر
قطر سه پایه
38.1 میلی‌متر
وزن سه پایه
4.54 کیلوگرم
جنس پایه و سه پایه
فولاد ضد زنگ
سینی لوازم جانبی
دارد
ظرفیت بار ابزار
4.54 کیلوگرم
سرعت حرکت
9 سرعت حرکت - حداکثر سرعت 3 درجه در ثانیه
نرخ های ردیابی
Sidereal، Solar و Lunar
حالت های ردیابی
Alt-Az، شمال EQ، جنوب EQ
درایو موتور
DC servo motors
GPS
N/A
فناوری PEC
ندارد
کنترل دستی کامپیوتری
دارای 19 دکمه LED با صفحه نمایش 18 کاراکتری دو خطی
سازگاری Dovetail با مقر
CG-5 dovetail
فناوری SkyAling
دارد
فناوری GOTO Mount
دارد
تعداد پورت‌های کمکی
1 عدد پورت AUX
پورت راهنمای خودکار
ندارد
پورت USB
ورودی کنترل دستی
الزامات قدرت
8 عدد باتری AA و 12 VDC-750 میلی آمپر
نرم افزار
نسخه ویژه برنامهCelestron Starry Night و SkyPortal
سایر ویژگی‌ها
تراز کردن به راحتی با SkyAlign ، در پایگاه داده NexStar 38181 شی در دسترس می‌باشد و اطلاعات پیشرفته‌ای راجب بیش از 200 شی وجود دارد.
محتویات جعبه
لوله نوری، پایه و سه پایه، سینی لوازم جانبی، یابStar Pointer ، کنترل دستی، اپلیکیشن NexStar، یک عدد چشمی (25 میلی‌متر)
نقد و بررسی محصول

بررسی تلسکوپ مدل Nexstar 4se برند Celestron

با تلسکوپ Nexstar 4se از برند Celestron سفری هیجان‌انگیز را آغاز کنید. شما می‌توانید اسرار جهان را با وضوح و جزئیات زیادی مشاهده کنید. این تلسکوپ دارای ساختار مستحکمی است و مقاومت بالایی دارد که همراه عالی برای ماجراجویی‌های ستارگان در حال حرکت می‌باشد. شما می‌توانید بدون زحمت تلسکوپ را راه اندازی کنید و خود را در شگفتی‌های کیهان گم کنید. چه در حال ثبت تصاویر از سحابی‌ها باشید و چه در حال مطالعه قمرهای سیارات دوردست، این محصول گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اپتیک پیشرفته و فاصله کانونی ایده‌آل تلسکوپ Nexstar 4se، یک سفر نجومی جذاب را برایتان تضمین می‌کند.

اجرام آسمانی قابل مشاهده با Nexstar 4se

تلسکوپ Nexstar 4se، توانایی جمع آوری نور کافی را دارد و اجرام آسمانی بسیاری را نمایان می‌کند. زحل با حلقه‌هایش، مشتری و نوارهای ابری موجود برروی آن و... سیاراتی هستند که می‌توانید با این تلسکوپ ببینید. هنگامی که سیارات اورانوس و نپتون در دسترس باشند نیز به راحتی دیده می‌شوند .همچنین ماه با جزئیات و لکه‌هایش هم قابل مشاهده است. علاوه‌بر این‌ موارد، با این محصول اجرام آسمانی عمیق‌تری مانند صدها ستاره در خوشه کروی هرکول، بازوهای مارپیچی کهکشان گرداب و موارد دیگر را هم خواهید دید.

ویژگی‌ های تلسکوپ Nexstar 4se 

تلسکوپ Nexstar 4se دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که مطمئنا برای کاربران علاقه‌مند به ستاره‌شناسی و رصد، یک انتخاب بسیار عالی خواهد بود. برای هر ستاره شناسی، وضوح و جزئیات جرمی که درحال مشاهده آن‌ است، یک شاخص مهم می‌باشد که Nexstar 4se این دغدغه را برایتان حل کرده است. در ادامه دیگر ویژگی‌های تلسکوپ را با جزئیات بیان خواهیم کرد. 

وزن مناسب برای جابه‌جایی

پکیج NexStar نسبتا کوچک است و در سه قسمت عرضه می‌شود. وزن سر پایه 3.2 کیلوگرم و سه پایه نیز 4.5 کیلوگرم می‌باشد. همچنین وزن تلسکوپ، 2.7 کیلوگرم است و بنابراین کل پکیج 10.4 کیلوگرم خواهد بود. با این وزن، تلسکوپ به راحتی جابه‌جا می‌شود و به اندازه کافی محکم است که دچار آسیب نخواهد شد و پایدار می‌ماند. علاوه بر این می‌توانید بدون اشغال فضای زیادی آن را منتقل کنید.

عملکرد قوی با اپتیک ترکیبی (ماکسوتوف-کاسگرین)

تلسکوپ 4se، اپتیک ماکسوتوف-کاسگرین را با فناوری به‌روز و جدیدترین ویژگی‌ها ترکیب می‌کند تا تجربه‌ای شگفت‌انگیز از رصد ستارگان را برای مبتدیان و ناظران باتجربه داشته باشد. آینه اولیه 4 اینچی، توانایی جمع‌آوری نور کافی برای ارائه مناظر چشمگیر از ماه و سیارات، همراه با اجرام اعماق آسمان را دارد. ساختار اپتیکی ماکستوف کاسگرین، عملکردی مشابه تلسکوپ‌های نیوتونی دارد. اما برای جلوگیری از افزایش بیش از اندازه‌ طول تلسکوپ‌های نیوتونی، در آینه‌هایی با قطر بزرگ و فاصله کانونی زیاد از این شیوه استفاده می‌شود. آینه اصلی به صورت طراحی کروی است و لنز اصلاح کننده، دارای یک نقطه آلومینیومی در پشت آن است که این نقطه به عنوان آینه ثانویه عمل می‌کند.

لوله نوری

لوله نوری این تلسکوپ یک ابزار جمع و جور و همه کاره، مناسب برای رصد بصری و عکاسی نجومی است. مسیر نوری 4se، فاصله کانونی طولانی را در یک لوله کوتاه فراهم می‌کند و حمل و نصب آن را آسان می‌کند. این باعث می‌شود که Nexstar 4se برای ستاره‌شناسانی که به قابل حمل بودن بدون به خطر افتادن عملکرد نوری اهمیت می‌دهند، محبوب باشند. اندازه این لوله نوری 343 میلی‌متر است و  از آنجایی که اپتیک‌ها در یک لوله مهر و موم شده قرار می‌گیرند، از گرد و غبار و عوامل محیطی در امان خواهند ماند و هیچ مشکلی در داخل لوله به‌وجود نمی‌آید. با این طراحی آینه کثیف نمی‌شود و نگرانی در مورد تمیز کردن آینه اولیه نیست.

فاصله و نسبت کانونی طولانی 

فاصله کانونی تلسکوپ Nexstar 4se، برابر با 1325 میلی‌متر است که این فاصله به‌عنوان یک فاصله کانونی طولانی شناخته می‌شود. در مقایسه با تلسکوپ‌هایی که فاصله کانونی کوتاه‌تری دارند، این تلسکوپ بزرگنمایی بیشتر و میدان دید باریک‌تری برای هر چشمی خواهد داشت. این باعث می‌شود که دامنه برای اجرام باریک و روشن مانند مشاهده سیارات و ستاره‌های دوتایی بسیار عالی باشد. هرچه فاصله کانونی بیشتر باشد، نسبت کانونی هم به همان اندازه بیشتر خواهد بود. در این محصول نسبت کانونی f/13 است که دارای وضوح بسیار بالایی است.

چشمی 25 میلی‌متری با ساختار پلوسل

این تلسکوپ، با چشمی 25 میلی‌متری و ساختار پلوسل مجهز شده است. چشمی Celestron Nexstar 4se در پشت تلسکوپ، نزدیک آینه اصلی قرار می‌گیرد. تمام سطوح اپتیکی این چشمی، پوشش کامل و چند لایه ضد انعکاس نور دارد تا نور، هر چه بهتر به چشم شما برسد و پراکندگی نوری رخ ندهد. چشمی‌های پلوسل که گاه به آن‌ها چشمی متقارن هم گفته می‌شود، به نظر اکثر رصدگران، بهترین چشمی‌ها از لحاظ کیفیت و قیمت هستند. این چشمی‌ها میدان دیدی بین 50 تا 56 درجه دارند و دارای شفافیت تصویر خوبی هستند.

مقر بازوی تک چنگالی 

نوع مقر و پایه این تلسکوپ، از نوع چنگالی یا یک طرفه است که شما می‌توانید بدون سه پایه نیز از آن استفاده کنید. طراحی خاص آن به شکلی است که می‌توانید لوله تلسکوپ را از مقر جدا کنید و برای حمل و نقل، آن را به چند قطعه سبک و جمع و جور تقسیم کنید. نکته حائز اهمیت در مورد این مقر، ساختار مستحکم و اجزای باکیفیتش است. از دیگر قابلیت‌های مقر تلسکوپ Nexstar 4se این است که می‌توانید تلسکوپ‌های دیگری هم برروی این پایه نصب کنید. 

ردیابی دقیق

از قابلیت‌های فوق‌العاده تلسکوپ Nexstar 4se، موتور ردیاب بی‌صدا و نسبتا سریع آن است که اشیا را به خوبی نگه می‌دارد. به این معنا که اجرام مختلف، بدون نیاز به تنظیمات دستی در مرکز چشمی قرار می‌گیرند. در این موتور 9 سرعت ردیابی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و سریع‌ترین آن‌ها، 3 درجه در ثانیه است. هنگام تنظیم مکان، از طول و عرض جغرافیایی به جای کد پستی یا شهر خود استفاده کنید زیرا این کار دقت ردیابی بهتری را ارائه می‌دهد.

قابلیت GoTo و Sky Align

به طور خلاصه، قابلیت GoTo یک تلسکوپ را قادر می‌سازد تا به طور خودکار اجرام آسمانی را بیابد و آن‌ها را ردیابی کند و Sky Align یک روش ترازبندی خاص است که با استفاده از اطلاعات وارد شده توسط کاربر درمورد ستارگان درخشان در آسمان شب، دقت عملکرد GoTo تلسکوپ را افزایش می‌دهد. تراز کردن به این گونه انجام می‌گردد که شما باید 3 جرم درخشان را انتخاب کرده و بعد از شناسایی، می‌توانید 40000 جرمی که از قبل تعبیه شده‌اند را به راحتی انتخاب و مشاهده کنید. این ویژگی‌ها رصد را برای کاربران، به ویژه کسانی که ممکن است کمتر با ناوبری آسمانی آشنا باشند، لذت بخش‌تر می‌کند.

فوکوس دستی

تلسکوپ Nexstar 4se در هر کاری به طور اتوماتیک عمل می‌کند که سهولت استفاده را برای شما رغم می‌زند. اما در یک حالت شما نیاز به عملکرد دستی خواهید داشت. بعد از اینکه یک جرم آسمانی را پیدا کردید، شما باید به طور دستی وضوح آن را تنظیم کنید. باوجود ویژگی‌هایی که این امر را برای شما راحت‌تر می‌کنند، نیاز به مهارت خاصی نخواهید شد. چراکه از لرزش دست کاسته می‌شود، طراحی هیدرولیک آن کم و زیاد شدن سرعت فوکوس را ازبین می‌برد و شما با یک سرعت آهسته می‌توانید برروی هدف خود فوکوس کنید.

چرا تلسکوپ NexStar 4SE از برند Celestron؟

NexStar 4SE یک تلسکوپ فوق‌العاده است که تنظیم ساده و استفاده راحتی را برایتان فراهم می‌کند. به‌طور کلی مدل 4SE، انتخاب عالی برای ناظرانی است که به سادگی می‌خواهند از مناظر نجومی لذت ببرند و بدون هیچ زحمت و تنظیمات پیچیده‌ای، تطبیق یا مکان‌یابی و ردیابی دستی اجسام را انجام دهند. شرکت سازنده این تلسکوپ یعنی کمپانی Celestron، یک کمپانی بسیار مشهور و باسابقه در زمینه تولید انواع تلسکوپ است که از شهرت بسیار زیادی برخوردار بوده و دارای بیش‌ از 100 سال سابقه در این امر است. تلسکوپ‌های سلسترون گزینه اول خریداران حرفه‌ای و علاقه‌مند به علم نجوم هستند که در قشم خرید می‌توانید انواع مدل‌ها را مشاهده و خریداری کنید.

محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم