فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
سایر برند ها / خانه سایر برند ها

تلسکوپ سلسترون مدل 130AZ برند Celestron

ورود به دنیای حرفه‌ای نجوم

ادامه مطلبShow less
37,995,000 تومان 39,700,000 تومان
رنگ
  • نقره‌ای
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
انبار
موجود
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

تلسکوپ مدل DX 130AZ از برند Celestron

با یک تلسکوپ، شگفتی‌های آسمان شب را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید یا به سادگی در خلوت یک شب آرام که در حیاط خلوت خود هستید، به کاوش در کیهان بپردازید و از آن لذت ببرید. تلسکوپ DX 130AZ از برند پرطرفدار Celestron، یک محصول با قابلیت‌هایی است که نیاز کاربر را برطرف خواهد کرد. شما با این تلسکوپ می‌توانید اجرام آسمانی گوناگونی را رصد کنید و از دیدن آن‌ها نهایت لذت را ببرید. این تلسکوپ از نوع بازتابنده نیوتنی است که اغلب به دلیل میدان دید وسیع خود، برای رصد اجرام بزرگ آسمانی مانند کهکشان‌ها، سحابی‌ها و خوشه‌های ستاره ای بسیار مناسب است.

    

ویژگی‌های تلسکوپ DX 130AZ

  • دیافراگم در تلسکوپ 130AZ، به‌مقدار 130 میلی‌متر است.
  • شما با این تلسکوپ می‌توانید ماه، سیاره زحل، مشتری و دیگر اجرام آسمانی را مشاهده کنید.
  • وزن کل این محصول 8.16 کیلوگرم است و لوله نوری آن به تنهایی 3.99 کیلوگرم می‌باشد.
  • 130AZ از برند Celestron پایه آلتازیموت دارد که حتی افراد مبتدی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • نسبت کانونی در تلسکوپ DX 130AZ، برابر با f/5 و فاصله کانونی در آن 650 میلی‌متر می‌باشد.
  • اپلیکیشن StarSense Explorer با آیفون 6 به بالا و اندروید نسخه 1.2 یا بالاتر که از سال 2016 تولید شده‌اند سازگار است.
  • در تلسکوپ Celestron DX 130AZ، لوله نوری 165 میلی‌متر است.
  • این محصول دو چشمی دارد که اندازه یکی از آن‌ها 25 میلی‌متر و دیگری 10 میلی‌متر می‌باشد.

    

خرید تلسکوپ DX 130AZ از برند Celestron

در پایان، تلسکوپ DX 130AZ از برند Celestron انتخابی بی‌نظیر برای شما خواهد بود که تجربه‌های به یاد ماندنی برایتان به‌جای می‌گذارد. ویژگی اصلی تلسکوپ نیوتنی، آینه اولیه مقعر آن است. این آینه نور ورودی را برای ایجاد تصویر منعکس و متمرکز می‌کند. تلسکوپ 130AZ از دوام بالایی برخوردار است و گزینه خوبی برای اخترشناسان خواهد بود. در این فضای بیکران کهکشانی، تلسکوپ ما تنها یک وسیله علمی نیست؛ بلکه یک همراه در سفر کهکشانی خواهد بود که این به شما اجازه می‌دهد تا فراتر از محدوده زندگی زمینی خود بروید. برای توضیحات بیشتر می‌توانید نگاهی به نقد و بررسی این محصول هم داشته باشید.

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
XTP-CE-0005

مشخصات

برند
Celestron
مدل
DX 130AZ
وزن
8.16 کیلوگرم
دیافراگم
130 میلی‌متر
نوع اپتیک
بازتابنده نیوتنی
حداقل بزرگنمایی
19 برابر
حداکثر بزرگنمایی
307 برابر
فاصله کانونی چشمی 1
25 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 1
26 برابر
فاصله کانونی چشمی 2
10 میلی‌متر
بزرگنمایی چشمی 2
65 برابر
لنز بارلو
ندارد
فاصله کانونی
650 میلی‌متر
نسبت کانونی
F/5
مورب ستاره
-
محدود کردن قدر ستاره ای
13.1
Finderscope
StarPointer red dot
توان گرد آوری نور (در مقایسه با چشم انسان)
345 برابر
وضوح (Rayleigh)
1.07 ثانیه قوس
وضوح (Dawes)
0.89 ثانیه قوس
پوشش نوری
آینه های شیشه ای با پوشش آلومینیوم و SiO2
طول لوله نوری
635 میلی‌متر
قطر لوله نوری
165 میلی‌متر
وزن لوله نوری
3.99 کیلوگرم
جنس لوله نوری
فولاد
سیستم Dovetail
CG-5 Dovetail Bar
نوع مقر
Alt-Azimuth (دستی)
محدوده تنظیم ارتفاع (شامل پایه و سه پایه)
حداکثر ارتفاع 1244.6 میلی‌متر
قطر سه پایه
-
وزن سه پایه
4.17 کیلوگرم
جنس پایه و سه پایه
آلومینیوم
سینی لوازم جانبی
دارد
سازگاری Dovetail با مقر
CG-5 Dovetail bar
فناوری SkyAling
ندارد
فناوری GOTO Mount
ندارد
نرم افزار
StarSense Explorer، SkyPortal و نسخه پایه برنامه Celestron Starry Night
سایر ویژگی‌ها
برای تراز کردن تلسکوپ از برنامه StarSense Explorer استفاده کنید. انسداد آینه ثانویه: 45 میلی‌متر، انسداد آینه ثانویه بر اساس قطر: 34%، انسداد آینه ثانویه بر اساس ناحیه: 11%
محتویات جعبه
لوله نوری، پایه و سه پایه (پیش مونتاژ شده)، دو عدد چشمی (10 و 25 میلی‌متر)، یابنده StarPointer، سینی لوازم جانبی، پایه تلفن StarSense Explorer
نقد و بررسی محصول

بررسی تلسکوپ مدل DX 130AZ برند Celestron

تلسکوپ 130AZ از برند Celestron پیشنهادی عالی برای طبیعت گردانی است که به رصد آسمان علاقه بسیاری دارند. از آنجایی که مدل DX 130AZ یک تلسکوپ نیوتنی است، هماهنگ کردن آینه‌ها یک کار مهم است. دستیابی به این امر با پیروی از دستورالعمل‌های ارائه شده بسیار آسان است. در این نوع تلسکوپ، نور جمع‌آوری شده به وسیله یک آیینه مقعر، با یک آینه ثانویه تخت یا منشور به بیرون از لوله تلسکوپ هدایت شده و به عدسی چشمی ارسال می‌شود. مقر و لوله این محصول، از کیفیت خوبی برخوردارند و بسیار مقاوم و مستحکم هستند. 

ویژگی‌ های تلسکوپ DX 130AZ 

تلسکوپ DX 130AZ، می‌تواند انتخاب مناسبی برای نجوم شناسان باشد. وزن تلکسوپ 18 کیلوگرم می‌باشد و فاصله کانونی آن 130 میلی‌متر است. همچنین کنترل آن سازگاری گسترده‌ای با تلفن همراه آیفون یا اندروید دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با دیگر ویژگی‌های این تلسکوپ آشنا کنیم. ابتدا خوب است اجرامی که می‌توانید با این محصول مشاهده کنید را به شما بگوییم.

  

نماهای خیره کننده باکیفیت بالا

این تلسکوپ با یک آینه اولیه بزرگ 130 میلی‌متری (5 اینچی)، توانایی جمع‌آوری نور کافی را دارد تا جزئیات چشمگیر را از اجرام آسمانی به نمایش بگذارد. شما می‌توانید چشم‌اندازهای واضح و درخشان از چهار قمر گالیله‌ای مشتری، نوارهای ابری روی سطح سیاره و لکه قرمز بزرگ آن، حلقه‌های زحل و همین‌طور تصاویر حیرت‌انگیز از سطح ماه داشته باشید. آینه اولیه و ثانویه تلسکوپ DX 130AZ، هر دو با پوشش آلومینیوم و سیلیس پوشیده شده‌اند تا تلسکوپ کمترین انعکاس و پرش نور را ارائه کند. 

اما اگر بتوانید تلسکوپ را به مکانی تاریک‌تر ببرید، اجرام بیشتری قابل مشاهده خواهند بود. با این تلسکوپ 5 اینچی در مکان‌های نسبتا تاریک، کهکشان آندرومدا، خوشه بزرگ ستاره‌ای صورت فلکی هرکول و بسیاری از سوژه‌های آسمانی دیگر به راحتی در دسترس شما هستند.

فاصله و نسبت کانونی مناسب و ایدئال

فاصله کانونی تلسکوپ DX 130AZ، به‌مقدار 650 میلی‌متر است. این باعث می‌شود نسبت کانونی هم کمتر شود و اینگونه میدان دید تصویری که در آسمان رویت می‌شود افزایش میابد و در عین حال پتانسیل بزرگنمایی متوسطی هم ایجاد می‌شود. نسبت کانونی در تلسکوپ 130AZ، برابر با f/5 است که این مقدار، نسبت کانونی کوتاه به حساب می‌آید.

  

سه پایه و مقری مستحکم با کاربری ساده

پایه دستی تک بازوی alt-azimuth، مجهز به کابل‌های کنترل حرکت آهسته دو محوره است که به شما امکان می‌دهد تلسکوپ را دقیق‌تر و به راحتی مطابق جهت فلش‌های نمایش داده شده در برنامه حرکت دهید تا جرم مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین توانایی ردیابی دقیق جرم هنگامی که می‌خواهید آن را برای مدت طولانی مشاهده کنید نیز مقدور می‌باشد. پایه آلتازیموت بسیار پایدار است و پایه‌ای محکم برای StarSense Explorer فراهم می‌کند و می‌توانید بدون استرس از رصد خود لذت ببرید.

نحوه استفاده از تلسکوپ DX 130AZ

شما به‌راحتی چند دقیقه پس از راه‌اندازی تلسکوپ، می‌توانید با اطمینان کامل شروع به رصد آسمان کنید. با اپلیکیشن کاربردی StarSense Explorer کار شما بسیار آسان خواهد شد و شما می‌توانید به آسانی از تلسکوپ بهره ببرید. برای آشنایی بیشتر و یادگیری کار با این برنامه متون زیر را مطالعه کنید.

  

اپلیکیشن کاربردی

دیگر برنامه‌های نجومی فقط به ژیروسکوپ‌ها و شتاب‌سنج‌های تلفن اعتماد می‌کنند که هرگز به اندازه فناوری (LISA) به کار رفته در StarSense Explorer دقیق نیستند. امکانات StarSense به شما نشان می‌دهد که با تلسکوپ DX 130AZ در جهت خاصی حرکت کنید و همانطور که لوله را جابه‌جا می‌کنید و به جسم نزدیک می‌شوید، برنامه به آرامی بزرگ‌نمایی می‌کند.

  

نصب، راه‌ اندازی، کاوش

به سادگی تلفن هوشمند خود را در جایگاه منحصر به فرد StarSense قرار دهید و نرم‌افزار StarSense Explorer را اجرا کنید. پس از همسویی تلفن هوشمند شما با تلسکوپ (روشی سریع و 2 دقیقه‌ای)، لیستی از اجرام آسمانی که در حال حاضر قابل مشاهده هستند تولید می‌شود. جرم مورد نظر را انتخاب کنید تا نشانگرها، روی صفحه نمایش تلفن نمایان شوند و شما را برای حرکت دادن تلسکوپ و یافتن جرم راهنمایی کنند. هنگامی که سوژه در چشمی تلسکوپ قابل مشاهده باشد، علامتی در صفحه موبایل به رنگ سبز در خواهد آمد.

سازگاری با گوشی‌ های هوشمند

شاید برایتان سوال پیش بیاید که اپلیکیشن StarSense Explorer با تلفن همراه شما سازگار است یا خیر. باید به شما بگوییم که این برنامه با اکثر تلفن‌های هوشمند مدرن، از جمله آیفون 6 به بالا و اکثر دستگاه‌های Android نسخه 7.1.2 یا بالاتر که از سال 2016 تولید شده‌اند، سازگار بوده و به درستی کار می‌کند.

کارایی بدون نیاز به برنامه

اگر تصمیم گرفتید تلسکوپ را بدون نیاز به تلفن خود و برنامه StarSense راه اندازی کنید، باز هم کار شما بسیار بی‌دردسر و راحت است. تلسکوپ DX 130AZ شامل یک نقطه‌یاب کوچک قرمز است که به خوبی کار می‌کند و حتی می‌تواند برخی از ستاره‌های کم‌نور را برای پرش ستاره‌ها انتخاب کند.

خرید تلسکوپ DX 130AZ از برند Celestron

تلسکوپ 130AZ از برند Celestron تنها ابزاری برای رصد نیست. بلکه راهی برای مشاهده و لذت بردن از شگفتی‌های جهان است. این تلسکوپ که با در نظر داشتن دوام ساخته شده است، شریکی ثابت قدم در سفر نجومی شماست. سازگاری آن، به شما قدرت می‌دهد تا مسیر خود را در کیهان به راحتی ترسیم کنید و انتخابی مناسب برای شماست.

محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم