فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Celestron / خانه Celestron

تلسکوپ بازتابی برند سلسترون مدل Celestron Powerseeker 114 EQ - زمان تحویل 3 تا 4 هفته کاری

رنگ
  • مشکی
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی 12 ماهه هیواد
  • گارانتی 7 روزه اصالت کالا و تضمین بازگشت کالا
انبار
جهت پیش خرید تماس بگیرید
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

تلسکوپ برند celestron مدل Powerseeker 114EQ

در حال حاضر یکی از شناخته‌شده‌ترین تلسکوپ‌های مقرون به صرفه موجودCelestron Powerseeker 114EQ است. این تلسکوپ برای اخترشناسان آماتوری که به تازگی شروع به  رصد ستارگان کرده‌اند و احتمالاً نمی‌خواهند هزینه هنگفتی را برای یک تلسکوپ جدید خرج کنند بهترین گزینه است.

 مشخصات فنی:

طراحی اپتیکال: اپتیک بازتابی نیوتنی

دیافراگم: 114 میلی‌متر (4.49 اینچ)

فاصله کانونی: 900 میلی‌متر (35 اینچ)

نسبت کانونی: f/7.89

فاصله کانونی چشمی 1: 20 میلی‌متر (0.79 اینچ)

بزرگنمایی چشمی 1: 45X

فاصله کانونی چشمی 2: 4 میلی‌متر (0.16 اینچ)

بزرگنمایی چشمی 2: 225X

لنز بارلو:3X

محدوده یاب: 5 x 24

نوع پایه: آلمانی استوایی

جنس سه پایه: آلومینیومی

بیشترین بزرگنمایی مفید: 269X

کمترین بزرگنمایی مفید: 16X

حد قدر ستاره‌ای: 12.8

وضوح Rayleigh: 1.22 arc seconds

وضوح Dawes: 1.02 arc seconds

قدرت جمع‌آوری نور (در مقایسه با چشم انسان): 265X

میدان دید ظاهری: 0.9 درجه

میدان دید خطی:(@1000 yds)  15 متر

انسداد آینه ثانویه: 1 اینچ (25 میلی متر)

انسداد آینه ثانویه بر اساس قطر: 22%

انسداد آینه ثانویه بر اساس مساحت: 4.96%

پوشش‌های نوری: آلومینیوم

طول لوله نوری: 34 اینچ (864 میلی‌متر)

مزایا تلسکوپ Celestron Powerseeker 114EQ:

این یک تلسکوپ بسیار ارزان است و وقتی آن را با سایر تلسکوپ‌های اپتیک شکستی با قیمت مشابه مقایسه می‌کنیم، بسیار قدرتمندتر خواهد بود. این برتری استفاده از اپتیک بازتابی به جای اپتیک شکستی است، زیرا دیافراگم بالاتری دارند و بیشترین ارزش را نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید به شما می‌دهند. وقتی اندازه لوله نوری را در نظر بگیرید، خود تلسکوپ نسبتاً سبک است. این بدان معناست که اگرچه واقعاً کاملاً قابل حمل نیست، اما جمع کردن تلسکوپ و قرار دادن آن در پشت اتومبیل برای شما بسیار آسان است. کیفیت تصویر بالاتر از حد متوسط است. در واقع این تلسکوپ به شما امکان می‌دهد ماه و ستاره‌ها را ببینید و حتی قدرت کافی برای دیدن برخی از سیارات را دارد.

معایب:

قدرت کافی برای یک تجربه حرفه‌ای را برای کاربر حرفه‌ای نمی‌تواند فراهم کند. این یک تلسکوپ مناسب برای آماتورهاست و تمام معیارهای لازم را به خوبی برآورده می‌کند، ستاره‌شناسان حرفه‌ای‌تر به دنبال وسیله‌ای که  کمی بهتر است، هستند. راه اندازی و کار با این تلسکوپ ممکن است کمی طول بکشد، اگر مبتدی هستید و این اولین تلسکوپ شما است، گزینه انتخابی ایده‌آلی نیست. اگرچه این یک ویژگی رایج در بسیاری از تلسکوپ‌های بازتابی است، بنابراین می‌توان با صرف وقت به آن عادت کرد.

پایه:

پایه‌ی این تلسکوپ از نوع استوایی است که کمی نسبت به سه‌پایه و مقرهای سمتی-ارتفاعی پیچیده‌تر است، ولی در عین حال دقت بالاتری هم نسبت به آنها دارد. عملکرد مقر CG-1 در هنگام رصد و حرکت دادن تلسکوپ واقعا خوب است. سه پایه از جنس آلومینیومی ساخته شده است و علاوه بر سبکی و حمل و نقل  آسان، استحکام خوبی هنگام رصد آسمان دارد. با استفاده از دسته‌های حرکت کوچک، می‌توانید در هر دو محور بعد( XY ) و تمایل به آهستگی و دقت بیشتر جا به جا شوید و اجرام  مورد نظر را در میدان دید خود حفظ کنید. ارتفاع سه پایه کاملا قابل تنظیم است و در بازه‌ای بین ۷۱ سانتی‌متر تا ۱۲۱ سانتی‌متر تغییر می‌کند که تقریبا برای رصد توسط بزرگسالان و،کودکان مناسب است. شما می‌توانید تمام لوازم جانبی مهم خود را روی سینی همراه نگه دارید تا هنگام نیاز از آنها استفاده کنید. به طور کلی تلسکوپ Celestron Powerseeker 114EQ ابزاری مناسب و مقرون به صرفه برای شروع رصد آسمان است. شما با قیمتی مناسب (نسبت به ابزارهای هم‌رده) تلسکوپی تقریبا بزرگ دارید که به غیر از ماه و سیارات، مناسب رصد سحابی‌ها و کهکشان‌های تقریبا روشن آسمان است.

لوازم جانبی:

  • لوله تلسکوپ ۱۱۴ میلی‌متری با فاصله کانونی ۹۰۰ میلی‌متری سری PowerSeeker
  • چشمی‌ ۲۰ میلی‌متر مستقیم‌کننده
  • چشمی ۴ میلی‌متر
  • محدوده یاب 5 x 24
  • بارلو 3X
  • پایه CG-1 به همراه دسته‌های حرکت
  • سه‌پایه آلومینیومی
  • وزنه و میله وزنه

فناوری به کار فته درتلسکوپ Powerseeker 114EQ:

در طراحی متداول تلکسوپ‌های نیوتونی، آینه ثانویه به کمک یک پایه سه‌پر یا چهارپر در نزدیکی دهانه تلسکوپ قرار می‌گیرد. اما در این مدل ، آینه ثانویه به کمک یک پایه تک بازویی به بدنه‌ی تلسکوپ متصل می‌شود و در نتیجه مزاحمت کمتری برای ورود نور به دهانه تلسکوپ ایجاد می‌شود. شرکت سلسترون با نسبت کانونی تقریباً بلندی که برای این تلکسوپ در نظر گرفته، خطاهای اپتیکی را تا حدود زیادی کاهش داده است. پایه (مقر) این مدل از نوع استوایی است. پایه‌های استوایی برای دنبال کردن اجرام راحت‌تر هستند؛ اما باید در نظر داشت که کار کردن با آن‌ها نسبت به مقرهای عادی سمتی – ارتفاعی، متفاوت است و به اندکی تمرین نیاز دارد. سری PowerSeeker معمولاً با دو چشمی و یک عدسی بارلو 3X عرضه می‌شوند. چشمی ۲۰ میلیمتری از مستقیم‌ کننده تصویر بهره می‌برد؛ یعنی می‌توان برای مناظر زمینی هم از آن استفاده کرد.

ارائه شده توسط آریا هیواد گستر قشم

تمامی محصولات این فروشگاه توسط شرکت آریا هیواد گستر قشم (فروشگاه قشم خرید) به شما مشتریان عزیز ارائه می‌شود. این شرکت همواره پیش از فروش محصول به خریداران عزیز با نهایت سخت‌گیری، اقدام به بررسی و مقایسه محصولات خود می‌کند و تنها در صورتی که از کیفیت بالای آن اطمینان یابد آن را در اختیار مشتریان خواهد گذاشت. بنابراین میتوان با اطمینان از کیفیت بالای محصولات ارائه شده سخن گفت و هیچ نگرانی خاصی بابت کیفیت محصولات این مجموعه نخواهید داشت. علاوه بر همه این موارد شما با خرید تلسکوپ از این فروشگاه از هفت روز مهلت تست سلامت دستگاه نیز بهره‌مند خواهید شد.

چرا قشم خرید؟!

فروشگاه اینترنتی قشم خرید همواره به اصل رعایت حقوق مشتری وفادار بوده است و با تکیه بر همین اصل توانسته است مرتبا پیشرفت کند. این مجموعه باور دارد که با خدمت رسانی با کیفیت به مشتریان عزیز خود میتواند تا همیشه به حیات خود ادامه دهد و در این مسیر با رشد و توسعه نیز همراه شود. لذا نگاه این مجموعه به مشتریان خود به عنوان سرمایه های ارزشمندی است که جلب رضایت آنها مهمترین دغدغه آنها بوده و باید همواره به تحقق این امر بپردازند. همین موضوع باعث خواهد شد که شما در صورت انتخاب فروشگاه اینترنتی قشم خرید، تجربه بی نظیری بدست آورید و از بابت انتخاب مجموعه قشم خرید کاملا رضایت داشته باشید.


ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
TLP-CLST-8296

مشخصات

مقر استوایی با دقت قابل قبول به همراه دسته‌های حرکت آهسته
نوع اپتیک بازتابی
طراحی اپتیکی نیوتنی
فاصله کانونی مناسب برای رصد ماه و سیارات
نوع مقر استوایی | Equatorial
ابزاری کامل، سبک و قابل حمل
بزرگنمایی تا ۲۳۰ برابر
سه‌پایه آلومینیومی
نسبت کانونی f/7.9
توان گردآوری نور ۲۷۰ برابر چشم انسان
حد قدر (نظری) ۱۲.۱
مناسب برای کودکان، نوجوانان و رصدگران تازه‌کار
محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم