فهرست
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
AnyCubic / خانه AnyCubic

پرینتر سه بعدی انی کیوبیک مدل Photon Ultra برند AnyCubic

3D Printer AnyCubic PHOTON Ultra

ادامه مطلبShow less
رنگ
  • مشکی
محصول
انتخاب گارانتی
  • گارانتی 12 ماهه هیواد
انبار
برای پیش خرید تماس بگیرید
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
توضیحات

پرینتر سه‌بعدی مدل AnyCubic Photon Ultra سرمایه‌گذاری هوشمند:

مشخصات فنی:

برند: انیکیوبیک (AnyCubic)

مدل: Photon Ultra

تکنولوژی: DLP

ابعاد محصول: 38.3 * 22.7 * 22.2 سانتی‌‌متر

ابعاد چاپ: 16.5 * 5.7 * 10.2 سانتی‌‌متر

وزن دستگاه: 4 کیلوگرم

صفحه نمایش: 2.8 اینچ لمسی

طول عمر: 10 برابر طول عمر بیشتر دستگاه نسبت به دستگاه های LCD

مصرف انرژی: بسیار بصرفه

توان مصرفی: 14 وات

طول موج رزین مصرفی: 405 نانومتر

نگاهی کوتاه به Photon Ultra:

انی کیوبیک با معرفی Photon Ultra به بازار پرینترهای سه‌بعدی یک جایگزین مناسب و جالب توجه برای پرینترهای LCD تک رنگ به کاربران ارائه کرده است. به عنوان یک پرینتر سه‌بعدی رزین DLP، کاربران می‌توانند انتظارات بیشتری در صرفه جویی هزینه‌‌ها و ارائه جزئیات دقیق‌تر برای پرینت داشته باشند. صرفه ‌جویی زیاد و پرینت‌های با کیفیت Photon Ultra به جذاب‌تر کردن پرینت رزینی کمک بسیاری می‌کند.

1d33153f726bff50db30f850fa767c54_43baf762-6b3d-4490-a382-0577fa98bb42.jpg

طراحی

زمانیکه پرینتر سه‌بعدی Photon Ultra را از جعبه خارج می‌کنید، متوجه خواهید شد که دستگاه نسبتاً کوچکی است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. ابعاد آن 222 (L) * 227 (W) * 383 (H)  میلی‌متر و وزن آن فقط 4 کیلوگرم است.

در قسمت بالایی، متوجه یک ساختار فلزی خواهید شد که اندازه آن با حرکت به سمت پایین تغییر می‌کند. در ساخت پایه پرینتر Photon Ultra، از پلاستیک استفاده شده است.  Anycubic مانند بقیه مدل‌هایش ترجیح داده است که برای Photon Ultra از یک مخزن پلاستیکی رزین استفاده کند و همین سبک طراحی باعث کاهش هزینه در قیمت و بالا ماندن کیفیت چاپ در این پرینتر شده است.

برای بهبود کارکرد ایمن Photon Ultra، لبه‌های پایینی بصورت برآمده در دو طرف دستگاه طراحی شده است. در واقع، این دسته‌های ساده به بالا رفتن راحت‌ کمک می‌کنند. در سمت راست دستگاه سوئیچ پاور photon ultra و یک پورت USB قرار داده شده است که منحصراً از این پورت USB برای خروجی گرفتن و پرینت استفاده میشود. در پرینتر سه‌بعدی فوتون اولترا، بر عملکرد بی‌صدا بودن فرایند پرینت تاکید شده است. بدین صورت که برای خنک نگه داشتن فوتون اولترا، گرما از طریق رادیاتور خارج می‌شود و هیچگونه  فن خنک کننده‌ای روی دستگاه وجود ندارد، بنابراین صدای اضافی در طول کل فرآیند چاپ حذف می‌شود.

3577.jpg

صفحه نمایش

Photon Ultra یک صفحه نمایش لمسی LCD رنگی 2.8 اینچی دارد. در این نمایشگر یک منوی ساده وجود دارد که آن را به سه دسته کلی با تعدادی گزینه‌ در هر منو تقسیم می‌کند و همزمان پیشنهادات منحصر به فردی نیز در این منوها تعبیه شده است.

با AnyCubic Photon Ultra می‌توانید قدرت UV را مستقیماً روی دستگاه تنظیم کنید. همچنین می‌توانید درصد شدت نور را از طریق منوی نوار کشویی جابجا یا ورودی انتخابی خود را به صورت دستی وارد کنید. در منو تنظیمات گزینه‌ای برای تنظیم چاپگر از طریق خود دستگاه نیز وجود دارد، بنابراین به جای اینکه مجبور باشید به سراغ تنظیمات از طریق کامپیوتر بروید، می‌توانید تنظیمات چاپ را در طول فرآیند پرینت انجام دهید. اگر فراموش کردید که قبل از برش تغییراتی را اعمال کنید، این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند تا تغییرات را به سرعت انجام داده و همچنین به شما امکان می‌دهد مقادیر ورودی را دوباره بررسی کنید.

695.jpg

تسطیح و سینی

راه‌اندازی یک پرینتر رزینی گاهی اوقات باید بصورت تجربی صورت بگیرد که خود کاربر با تمام جوانب کار با دستگاه آشنا شود. معمولا بیشترین قسمتی که نیاز به تجربه زیاد دارد مربوط به سینی دستگاه است. مشکلاتی که در حین کار با پرینترهای سه‌بعدی بوجود میاید، می‌تواند شامل سینی ناهموار، نگه داشتن نامناسب سینی در حین بستن و تراز کردن دستگاه و ... باشد.

با فوتون اولترا و حجم ساخت کوچک آن که دارای ابعاد 102.4 (L) * 57.6 (W) * 165 (H)  میلی‌متر) است، ثابت نگه‌داشتن مدل آسان‌تر می‌باشد. به طور کلی نیز، کل فرآیند تسطیح بسیار ساده و روان است. سینی Photo Ultra، با یک طرح شطرنجی حکاکی شده لیزری در قسمت پایینی پرینتر قرار داده شده است که باعث بهبود چسبندگی و همچنین آسانی جدا کردن مدل می‌شود. چسبندگی مدل به زمان نور دهی وابسته است و جدا کردن مدل از سینی بسیار سریعتر انجام می‌شود در نتیجه لیسه فلزی خیلی راحت‌تر زیر مدل‌ها می‌چرخد.

247.jpg

فناوری DLP

Photon Ultra دارای وضوح 720p است، در نگاه اول این وضوح کم بنظر می‌رسد، اما باید به نحوه عملکرد این فناوری با دقت نگاه کنید. در فرایند پرینت از طریق فناوری DLP، یک پروژکتور و یک میکرو آینه وجود دارد که نور را دقیقاً به جایی که رزین نیاز به پخت دارد هدایت می‌کند. بنابراین نگرانی برای عدم نور دهی کافی وجود ندارد، در حالی که با یک صفحه نمایش تک رنگ LCD، شما با یک نور UV بزرگ که از یک صفحه پوشاننده می‌تابد سر و کار دارید و از آنجایی که نور همیشه تابیده می‌شود، می‌تواند منجر به تابیدن نور به مناطقی شود که نباید روشن شوند. در نتیجه، دقت پرتو نور متمرکز DLP اجازه می‌دهد لبه‌های تمیزتر و چاپ‌های شفاف‌تری انجام شود.

Screenshot 2023-02-07 at 11-57-10 Anycubic Photon Ultra DLP Resin 3D-printer Bits2Atoms.png

فرایند برش

Anycubic Photon Ultra از طریق نرم افزار Photon Workshop و در فرمت DLP، فایل‌های پرینت را برش می‌دهد، Photon Workshop بر اساس پیشرفت نرم افزار برش، نکات اساسی پرینت سه‌بعدی را در نظر می‌گیرد. می‌توان قبل از وارد کردن فایل‌ها در بخش LycheeSlicer یا ChiTuBox آن‌ها را تغییر داد. خروجی کار همیشه یک برش کلی پایدار و آسان برای استفاده خواهد بود.

Screenshot 2023-02-07 at 11-59-43 Anycubic Photon Ultra DLP 3D Printer.png

فرایند چاپ

بافت رزین DLP از رزین معمولی ریزتر است. بنابراین، هنگام چاپ مدل‌های ظریف، سختی چاپ نیز افزایش می‌یابد و باید پایه‌های نگهدارنده‌ی مدل ضخیم‌تر باشند.

در فرایند پرینت سه‌بعدی بهترین گزینه برای شروع کار و موفقیت آمیز بودن آن، استفاده از فایل قابل ویرایش برش برای ساخت تکیه‌گاه یا ساخت آن بصورت دستی است زیرا استفاده از رزین DLP نیاز به تکیه‌گاه دارد. Anycubic برای کاربران مبتدی در این روش پرینت سه‌بعدی یک دستور العمل مشخص دارد که بصورت کامل آن‌ها را راهنمایی می‌کند. یکی از نکات مهم در پرینت با پرینتر سه‌بعدی photon ultra  از برند anycubic  دقت و ظرافت بالای چاپ بخاطر فناوری DLP است.

27.jpg

نتیجه چاپ

وقتی نتایج پرینت با فوتون اولترا را مشاهده می‌کنیم، سوال این است که آیا کیفیت فوتون اولترا خوب است؟ آیا این کیفیت در مقایسه با مدل‌های دیگر بالاتر است ؟

برای این منظور، انواع مدل‌های مینیاتوری را در گزینه Cobra mode در نرم افزار مخصوص و در اندازه‌های مختلف چاپ کردیم. خروجی کار پرینت‌هایی با جزئیات بسیار چشمگیر بود. با توجه به دقت منبع نور DLP، تلاش بر این بود تمام قابلیت‌های پرینتر سه بعدی را به چالش بکشیم. بنابراین از مدل‌هایی استفاده شد که دارای جزئیات با انحنا و فرورفتگی زیاد باشند.

اگر با چاپگرهای LCD کار کرده باشید، با لبه‌های ناهموار و کم دقت مدل‌های خود مواجه خواهید شد. با فوتون اولترا، به طور مداوم پرینت‌های بسیار تمیز و دقیقی خواهید داشت.

835.jpg

کیفیت ساخت مدل‌ها

کیفیت ساخت در پرینت سه‌بعدی علاوه بر جنس رزین به فرایند پرینت و دستگاه پرینتر بستگی دارد. دوام قطعات پرینت شده با پرینتر سه‌بعدی بسیار بالا بوده و دقت و ظرافت کافی برای مدل‌هایی با جزییات بالا را دارند. فرایند تشکیل و پخت و سخت شدن بسیار آسان انجام می‌شود و جدا سازی مدل از تکیه‌گاه نیز بسیار در دسترس و بدون هیچگونه آسیبی به مدل صورت می‌گیرد.

94.jpg

خنک کنندگی

فوتون اولترا یک مخزن رزین کوچک دارد که به صفحه شیشه‌ای متصل می‌شود، این رزین را از بین گزینه‌های خود شرکت Anycubic، با توجه به نوع کاربرد انتخاب کنید. با شروع فرایند چاپ بستر در رزین پایین می‌آید و با بیرون آمدن و پخت هر لایه بلندتر می‌شود. سر و صدای پرینتر فوتون اولترا بسیار کم است، زیرا با فناوری بکار رفته در آن به اندازه کافی خنک می‌شود که نیازی به فن ندارد، به این معنی که پرینت‌های طولانی مدت را می‌توان در طول شب، حتی در یک خانه آرام، انجام داد. خروجی کار پرینتر فوق العاده هستند. جزئیات واضح و شفاف بوده که حتی خطوط لایه‌ها قابل مشاهده نیستند، تمیز کردن دستگاه و مدل بسیار آسان است، به خصوص اگر از دستگاه شستشو و پخت Anycubic استفاده می‌کنید، نیاز به جابجایی مخازن الکل بسیار کاهش می‌یابد.

9654.jpg

هزینه‌های نگهداری

یکی از نقاط قوت Photon Ultra این است که به عنوان یک پرینتر DLP، صفحه نمایش LCD بسیار مناسبی دارد که امکان خرابی آن بسیار پایین است. پروژکتور نور دهی حدودا 20000 ساعت کاری عمر تضمین شده دارد. با توجه به اینکه میانگین زمان کار یک صفحه نمایش LCD 2000 ساعت است، این زمان برای اکثر کاربران به اندازه کافی زیاد است. FEP را در حدود هر پنجاه بار پرینت مدل یا با ظاهر شدن علائم خرابی تعویض کنید. برای خرید آن می‌توانید به فروشگاه آنلاین قشم خرید که تنها نمایندگی Anycubic در ایران است مراجعه کنید و یا روش ساخت ورق‌های FEP را از مجموعه قشم خرید بپرسید. اگر مخزن رزین را تمیز و FEP را در وضعیت خوبی نگه دارید، هزینه تعمیر و نگهداری به حداقل می‌رسد. پرینت کردن با فناوری DLP باعث صرفه جویی زیادی در طول عمر چاپگر سه‌بعدی شما می‌شود. علاوه بر این، Photon Ultra صرفه جویی بیشتری در مصرف انرژی با توان مصرفی 12 واتی را در اختیار کاربر قرار  می‌دهد.

057.jpg

آیا باید AnyCubic Photon Ultra را بخریم؟

هنگامی که به این سؤال می‌رسید که آیا باید Anycubic Photon Ultra را بخرید، پاسخ برای اکثر افراد با در نظر گرفتن برخی شرایط و احتیاط‌های لازم، مثبت است. Photon Ultra می‌تواند پرینت‌های بسیار دقیق و واضح تولید کند، اما ابعاد پرینت برای کاربر تا حدی محدود است، بنابراین اگر به دنبال چاپ مدل‌های بسیار بزرگ نیستید، این موضوع چندان مشکلی ندارد، اما برای ساخت مدل‌های مینیاتوری، جواهرات و سایر کارهای سفارشی کوچک، یک چاپگر رزین عالی است. به طور کلی، با توجه به کیفیت چاپ‌های آن و صرفه جویی و بالا بودن طول عمر استفاده از Photon Ultra، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است.

Screenshot 2023-02-07 at 12-56-51 Anycubic Photon Ultra the DLP 3D printer arrives on Kickstarter.png

تفاوت پرینترهای سه بعدی رزینی LCD و DLP در چیست؟

خود پرینترهای سه بعدی رزینی آنی کیوبیک تقسیم میشن به سه دسته که شامل اینا هستن: SLA و LCD  و DLP. اینا هر سه تاشون رزینی هستن و روش کارشون خیلی به هم شبیه هست اما یه مقدار خیلی کمی فناوری هاشون با هم متفاوت هست. تازه رزین هایی هم که می‌خرید روشون زده این رزین برای پرینترهای سه بعدی SLA مناسب تر هست یا روی بعضیا زده برای پرینترهای سه بعدی DLP بهتره استفاده بشه. البته می‌تونید توی یه پرینتر سه بعدی رزینی DLP  رزینی رو بریزید که سازگار با LCD هست اما بهتره از این جور کارها نکنید و هر رزین رو اول متوجه بشید برای کدوم پرینتر رزینی بهتره و بعد خریداری کنید. در کل باید گفت پرینترهای سه بعدی مبتنی بر DLP تا حدودی کیفیت کارشون بهتره و مدل‌های بهتری چاپ می‌کنن و قیمتشون هم یکم بیشتره. اگه خیلی براتون مهمه که چاپ تمیز و با کیفیتی داشته باشین سعی کنین حتما پرینتر رزینی DLP خریداری کنید.

segsrhngngn.jpg

محتویات جعبه Ultra:

- پرینتر سه‌بعدی Photon Ultra
- سیم برق
- آداپتور برق
- پلت‌فرم چاپ
- مخزن رزین
- 5 عدد قیف
- 2 عدد اسکراپر
- 3 جفت دستکش
- ماسک
- مجموعه ابزار
- درایو USB
- کاغذ تراز
- راهنمای کاربر
- دستورالعمل مونتاژ
(برای برخی موارد ممکن است محتوای بسته تغییر کند که در صورت هرگونه سوال لطفاً با ما تماس بگیرید.)

Screenshot 2023-02-07 at 11-56-29 Photon Ultra - 3D Print with ultra-precise DLP light beams⚡️.png

ادامه مطلبShow less
نظرات
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.
جزئیات محصول
3D-AN-0020

مشخصات

سیستم عامل های پشتیبانی شده Windows (7+), Mac OS X (10.7+)
فناوری چاپ DLP
نمایشگر لمسی
وزن 4 کیلوگرم
ابعاد 222 میلی متر در 227 میلی متر در 383 میلی متر
ابعاد چاپ 102.4 x 57.6 x 165 mm
صفحه نمایش 2.8 اینچی
سرعت چاپ 1.5 ثانیه / لایه حداکثر 60 میلی متر در ساعت
طول موج نوری 405 نانومتر
مصرف انرژی 12W
دقت محور Z برابر با 0.01 میلی متر
ضخامت لایه 0.01 میلی متر / 0.15 میلی متر
دقت محور XY برابر با 0.08 میلی متر
رزولوشن 1280 در 720
محصولات مرتبط

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم